شروع مدارس تابستانه داده کاوی سلامت و تجهیزات پزشکی

شروع مدارس تابستانه داده کاوی سلامت و تجهیزات پزشکی

راستابلاگ: دو مدرسه تابستانه داده کاوی سلامت و تجهیزات پزشکی به همت مرکز انفورماتیک سلامت وابسته به معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران از امروز پنج شنبه 21 مردادماه شروع به کار خواهند کرد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، دکتر مطلبی مدیر مرکز انفورماتیک سلامت و مسئول برگزاری این دو مدرسه تابستانی با بیان این خبر اظهار داشت: این مدارس تابستانی با هدف توسعه دانش و ارتقای مهارت آموزی دانشجویان رشته های مرتبط همچون علوم پزشکی، انفورماتیک پزشکی، مهندسی پزشکی، علوم بهداشتی، علوم داده و مدیریت بهداشتی و درمانی و همین طور پژوهشگران حوزه سلامت و سایر علاقه مندان به این حوزه ها طراحی شده و در دو روز پایانی هفته به مدت شش هفته اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: فراگیران در مدرسه تابستانه داده کاوی سلامت با «چشم اندازهای پزشکی نوین در عصر داده ها» و «مدیریت و چالش های ثبت صحیح داده ها در زمینه سلامت» هر کدام با مدت دو ساعت آشنا خواهند شد. سپس در کارگاه «مبانی و کاربردهای داده کاوی سلامت» به مدت چهار ساعت شرکت می کنند. «کارگاه تحلیلی پردازش داده ها در SPSS» در هشت ساعت آموزشی و «کارگاه داده کاوی سلامت در پایتون» به مدت ۲۲ ساعت برای فراگیران اجرا خواهد شد. در آخر نیز فراگیران در آزمون آخر دوره شرکت کرده و گواهینامه دوره را دریافت خواهند کرد.
مطلبی در توضیح سرفصل های مدرسه تابستانه تجهیزات پزشکی نیز اظهار داشت: این دوره شامل ۶۰ ساعت آموزش با سرفصلهای مبانی و مقدمات، مروری بر تجهیزات پزشکی عمومی بیمارستانی و کلینیک های پزشکی، مروری بر دستگاه های تصویربرداری پزشکی(سخت افزار و نرم افزار)، مبانی لیزر و کاربردهای آن در مهندسی پزشکی و مدیریت نگهداری و رفع عیوب تجهیزات پزشکی خواهد بود.
مطلبی افزود: امروزه داده های سلامت از ارزشمندترین سرمایه های مراکز بهداشتی و درمانی کشور بوده و متاسفانه در بیشتر موارد این منابع حیاتی مانند معدنی بلااستفاده رها شده و گاهی درحال از میان رفتن هستند. ماموریت مرکز انفورماتیک سلامت جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران کمک به نهادینه کردن اصول و استانداردهای جمع آوری، ذخیره و در نهایت بهره برداری اصولی از این داده ها است و این مرکز می خواهد در کنار آموزش و پژوهش دانش مدیریت و ثبت صحیح داده ها، به مهارت آموزی تجزیه و تحلیل و پردازش علمی این داده ها با بهره گیری از ابزارهای هوش مصنوعی و داده کاوی بپردازد و با تولید دانش مستند پژوهشی به خلق محصولات کاربردی خدمات تخصصی همچون سامانه های کمک تشخیصی و کمک درمانی(دستیاران بالینی هوشمند) در زمینه سلامت نائل شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، که این مرکز در کنار ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی داده کاوی سلامت، خدمات مشاوره پروژه های داده کاوی برای دانشجویان، پژوهشگران، صاحبان کسب وکار و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی را در برنامه خود داشته و بزودی بخش درخواست مشاوره بر روی سایت مرکز انفورماتیک سلامت جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران به آدرس http: //hic.jdtums.ir فعال خواهد شد و علاقمندان می توانند از این خدمت بهره ببرند.
علاقمندان به کارگاهها و مدارس فصلی این مرکز و نیز متقاضیان ثبت نام در مدارس تابستانه فوق نیز در فرصت باقیمانده، با مراجعه به سایت مرکز انفورماتیک سلامت جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران اطلاعات بیشتری دریافت خواهند کرد.






منبع:

1400/05/21
11:54:17
5.0 / 5
1160
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲