فردا آخرین فرصت انتخاب رشته کنکوری ها

فردا آخرین فرصت انتخاب رشته کنکوری ها

مهلت انتخاب رشته مجازین آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی فردا پنج شنبه ۲۱ مرداد آخر می یابد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، کنکور ۱۴۰۰ دانشگاه‌ ا و موسسات آموزش عالی از ۹ تیر ماه سالجاری همزمان در ۴۱۴ شهرستان و ۳۵۲۲ حوزه امتحانی با رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار شد و فرایند برگزاری آن به مدت ۴ روز ادامه داشت. انتخاب رشته مجازین این آزمون که از روز پنج شنبه ۱۴ مرداد شروع شده بود و با در نظر گرفتن مهلت تمدید شده فردا پنج شنبه ۲۱ مرداد آخر می یابد.
طبق آخرین آماری که سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد؛ ۴۰۲ هزار داوطلب در رشته های با آزمون و ۲۳ هزار داوطلب هم دررشته های بدون آزمون دانشگاه ها وموسسات آموزش عالی ثبت نام کرده اند.
دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ هم اصلاح شده و داوطلبان می توانند بر مبنای اصلاحات جدید نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نمایند و درصورت نیاز، اطلاعات انتخاب رشته خویش را ویرایش نمایند.
در کنکور ۱۴۰۰ تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ داوطلب زن و ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب مرد ثبت نام کردند که برای آنها با احتساب گروه آزمایشی دوم برخی داوطلبان، تعداد یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ کارت ورود به جلسه صادر شد.
بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، ظرفیت های پذیرش دانشجو در کنکور ۱۴۰۰ حدودا به اندازه سال قبل است، به نحوی که سال ۹۹ حدود یک میلیون نفر در کلیه دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرش شدند.
اسامی پذیرفته شدگان نهایی کنکور ۱۴۰۰ هفته آخر شهریور اعلام خواهد شد و بر طبق این نتایج، تعداد یک میلیون و ۹۰ هزار داوطلب در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور پذیرش خواهند شد.
کلید اولیه آزمون سراسری برای حوزه های خارج از کشور روز ۱۶ تیر ماه جاری بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرارگرفته است.




منبع:

1400/05/20
23:57:21
5.0 / 5
1074
تگهای خبر: آزمون سراسری , انتخاب رشته , دانشگاه‌ , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵