سامانه انتخاب رشته مجازی فعال شد

سامانه انتخاب رشته مجازی فعال شد

انتخاب رشته مجازین کنکور ۱۴۰۰ از فردا پنج شنبه ۱۴ مرداد از راه سایت سازمان سنجش آموزش کشور شروع می شود و به مدت یک هفته ادامه دارد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، کارنامه اولیه داوطلبان کنکور۱۴۰۰ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت و فرآیند انتخاب رشته برای همه متقاضیان (برای انتخاب کدرشته محل های با آزمون و پذیرش صرفا بر مبنای سوابق تحصیلی بدون آزمون) در یک فرم و حداکثر تا ۱۵۰ رشته محل انجام می شود.
فرآیند انتخاب رشته با آزمون و بدون آزمون جداگانه نخواهد بود.
دفترچه انتخاب رشته کنکوری ها روز گذشته بر روی سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت و همینطور سامانه انتخاب رشته مجازی هم از راه این سازمان فعال شد.

متقاضیانی که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ ثبت نام کرده و غایب جلسه آزمون (روزهای ۹ تا ۱۲ تیر) بودند، نیازی به ثبت نام مجدد برای رشته های پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی ندارند و می توانند در رشته هایی که پذیرش آنها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است تا ۱۵۰ کدرشته محل از دفترچه راهنمای انتخاب رشته برگزیده و در فرم انتخاب رشته درج کنند.
متقاضیانی که قبلاً در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ ثبت نام نکرده اند، می توانند برپایه اطلاعیه که امروز چهارشنبه ۱۳ مرداد منتشر می شود از فردا روز پنجشنبه ۱۴ مرداد به مدت یک هفته نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته در رشته هایی که پذیرش آنها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است برپایه دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته های پذیرش برپایه سوابق تحصیلی اقدام نمایند.
در صورتی که فردی هم نسبت به انتخاب رشته در مرحله انتخاب رشته های با آزمون و رشته های صرفا برپایه سوابق تحصیلی (بدون آزمون) اقدام نموده و هم در مرحله ثبت نام برای رشته های صرفا برپایه سوابق تحصیلی (بدون آزمون) مبادرت به ثبت نام و انتخاب رشته برای این رشته ها کند، ثبت نام و انتخاب رشته وی در رشته های صرفاً برپایه سوابق تحصیلی باطل خواهد شد و هزینه پرداختی وی هم مسترد نخواهد شد.
هر متقاضی فقط یک مرتبه اجازه انتخاب رشته دارد. متقاضیان بعد از انتخاب رشته و دریافت رسید ۱۵ رقمی، فرم انتخاب رشته خویش را به تعداد محدود تصحیح و یا ویرایش کنند.
متقاضیان در صورت علاقه به انتخاب رشته های خاص یا بورسیه، حتما شرایط و ضوابط این رشته ها را که به صورت جداگانه بعنوان پیوست دفترچه های انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش درج شده است، مطالعه کنند و در صورت داشتن شرایط لازم، این رشته ها را انتخاب کنند.




منبع:

1400/05/13
12:04:09
5.0 / 5
1090
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵