كاوشگر اروپا كلیپر سوار بر فالكون به فضا خواهد رفت

كاوشگر اروپا كلیپر سوار بر فالكون به فضا خواهد رفت

راستابلاگ: فضاپیمای ˮاروپا کلیپرˮ ناسا توسط موشک فالکون به قمر اروپای سیاره ی مشتری خواهد رفت.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، ناسا در روز جمعه اعلام نمود که فضاپیمای "اروپا کلیپر" به ارزش ۴.۲۵ میلیارد دلار بر روی موشک فالکون شرکت اسپیس ایکس به فضا خواهد رفت. به قول ناسا ارزش کل این قراداد در حدود ۱۷۸ میلیون دلار خواهد بود.
اگر همه چیز طبق برنامه جلو برود کلیپر در سال ۲۰۲۴ از مرکز فضایی کندی در فلوریدا به فضا پرتاب می شود و در سال ۲۰۳۰ به قمر اقیانوسی مشتری می رسد. این فضاپیما در ضمن چهار سال زمینی ۵۰ بار به این قمر نزدیک می شود و آنرا مطالعه می کند.
قمر اروپا در زیر سطح یخی خود اقیانوسی بزرگ از آب مایع دارد و یکی از اجرام مناسب برای یافتن حیات فرازمینی است. فضاپیمای اروپا کلیپر در کنار کارهای خود به بررسی اقیانوس و یخ های این قمر می پردازد و به دنبال مکانی مناسب برای فرود سطح نشین ناسا بر روی این قمر در آینده می گردد.
در ابتدا قرار بود ناسا این کاوشگر را با موشک سامانه پرتاب فضایی خود به فضا بفرستد اما ساخت این موشک به تاخیر افتاد و این موشک هنوز موفق به پرواز نشده و نخستین ماموریت های آن به برنامه آرتمیس ناسا اختصاص داده شده است. در ضمن ماموریت آرتمیس ناسا می خواهد انسان ها را در سال ۲۰۲۴ به سطح ماه برساند.
در ماه ژانویه گذشته ناسا اعلام نمود که کاوشگر اروپا کلیپر بر روی یک موشک تجاری به فضا خواهد رفت و در روز جمعه مشخص شد که این موشک متعلق به شرکت اسپیس ایکس خواهد بود.
موشک فالکون هوی تا حالا سه بار پرواز کرده است و آخرین پرواز آن در ماه ژوئن ۲۰۱۹ انجام شد.






منبع:

1400/05/03
12:44:17
5.0 / 5
859
تگهای خبر: شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳