خلاقیت و نوآوری كلید فعالیت موفق دانشجویی در فضای مجازی

خلاقیت و نوآوری كلید فعالیت موفق دانشجویی در فضای مجازی

به گزارش راستابلاگ دبیر انجمن علمی نمایش عروسکی دانشگاه هنر اظهار داشت: فعالیت در فضای مجازی فقط مربوط به شرایط کرونا و قرنطینه نمی گردد، بدین سبب برای ایجاد فرصت باید دنبال خلاقیت و نوآوری بود و دست از تلاش برنداشت.


الیکا شفیعی ثابت در گفت و گو با ایسنا، درباره ی شرایط کلی و زمینه ها و رویکرد اجرای کارهای این انجمن در دانشگاه‌ نر اظهار داشت: در این دوره باتوجه به شرایط پاندمی کرونا و پایین آمدن کیفیت آموزشی تلاش ما بر بالا بردن سطح دانش آکادمیک دانشجویان و آشنایی آنها با منابعی تازه تر از جهان رشته عروسکی است. بنابر این در امتداد شکوفایی و تقویت این رشته هنری تصمیم گرفتیم در قالب یک گاهنامه که شامل مجموعه ای از سلسله نشست ها و جلسات نقد و بررسی آثار عروسکی جهان است و تلاش داریم آنرا به ماهنامه تبدیل نماییم، گام های استواری برداریم.
این دانشجوی ورودی ۹۷ رشته نمایش عروسکی درباره برنامه های انجمن علمی تئاتر عروسکی دانشکده سینما وتئاتر دانشگاه هنر، بیان کرد: از زمانی که بعنوان دبیر انجمن علمی این رشته انتخاب شدم، برنامه یا رویدادهایی را تحت عنوان "برگزاری یک نشست با دانشجویان و گپ و گفتی درباره مشکلات آنها در این رشته" و همین طور برنامه "گفت وگویی با نیما دهقان درباره تئاتر دیجیتال و حضور عروسک در دنیای تئاتر" را بصورت آنلاین برگزار کردیم. امیدواریم بازخورد این رویدادها هر چه بیشتر و پررنگ تر نمود پیدا کند.
دبیر انجمن علمی تئاتر عروسکی دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر، درباب نقش انجمن ها در کارهای فرهنگی و اجتماعی، اظهار داشت: مسائل فرهنگی یکی از زیرشاخه های کارهای انجمن علمی است که در شرایطی متفاوت از فضای آکادمیک می توان به آن پرداخت؛ نظیر فستیوال ها که یک فضای خوب فرهنگی را در عین فراهم کردن فرصت شغلی برای دانشجویان فراهم می آورد.
وی با اشاره به گسترش دسترسی به فضای مجازی و رشد شبکه های مجازی، به تبیین نقش تشکل های دانشجویی دانشگاه هنر در امر آگاهی رسانی در قالب تولید محتوا پرداخت و اظهار نمود: مسلما جهان گسترده فضای مجازی جا برای کار زیاد دارد و فقط هم مربوط به شرایط کرونا و قرنطینه نمی گردد، بدین سبب برای ایجاد فرصت یا ادامه پیدا کردن جریان زندگی باید دنبال خلاقیت و نوآوری بود و دست از تلاش برنداشت؛ نمونه بارز این مساله تئاتر دیجیتال است که انجمن درتلاش است تا هرچه بیشتر آنرا به دانشجو معرفی نماید و در کنار آن از نسخه های الکترونیک نشریه و پادکست نیز برای ارائه بوسیله فضای مجازی استفاده می نماید.
شفیعی ثابت درباره قدرت و رویکرد انجمن های علمی و کانون های دانشجویی، برای جذب دانشجویان و آگاهی آنها از برنامه های انجمن های علمی، بیان کرد: در وهله اول شنیدن و بررسی نیاز دقیق دانشجو در بازه زمانی و بعد تبلیغات گسترده و معرفی درست برنامه ها می تواند شانس گرد هم آوردن دانشجویان بیشتری را فراهم آورد. همین طور در جهان هنر، امروز هرچه بیشتر انجمن های مختلف با تاکید بر هنر بینا رشته ای بتوانند با هم ارتباط بگیرند، برنامه های مشترک همراه با تعاریف تازه تری از هنر را می توانند ارائه نمایند.
وی درباره ارتباط انجمن های علمی با بدنه حرفه ای رشته های مرتبط در خارج از دانشگاه و همین طور بازار کار، اظهار داشت: برقراری ارتباط مؤثر انجمن ها و کانون های دانشجویی با فضای خارج دانشگاه خیلی کاربردی و مفید می باشد، چونکه دانشجویان را به سمت فضای حرفه ای سوق می دهد و موجب شکوفایی استعداد و دیده شدن توانمندی آنها می شود.





منبع:

1400/04/31
14:22:56
5.0 / 5
911
تگهای خبر: دانشگاه‌ , زندگی , سینما , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵