۲ عصاره گیاهی با خاصیت ضد آفتاب

۲ عصاره گیاهی با خاصیت ضد آفتاب

پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی کرمان با انجام یک مطالعه آزمایشگاهی عنوان کردند که عصاره دو گیاه گل سرخ و افتیمون دارای اثرات ضد آفتاب است.



به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، محافظت از پوست، به سبب اثرات مضر اشعه های جوی، اهمیت زیادی دارد. ضد آفتاب های رایج و مرسوم ممکنست اثرات جانبی مختلفی را بروز دهند و یا کارآیی لازم را نداشته باشند. بدین جهت یافتن ترکیبات جدید، به ویژه مواد موثر گیاهان دارویی می تواند بسیار جالب و کمک کننده باشد.

با توجه به این نکته، پژوهشگران دانشگاه‌ لوم پزشکی کرمان با انجام یک مطالعه اثرات ضد آفتابی دو گیاه «گل سرخ» و «افتیمون» را در مقیاس آزمایشگاهی و سلولی بررسی کردند.

بررسی های این تحقیق نشان داد که عصاره ‏گیاه افتیمون دارای ‏SPF‏ ۱۰.۱۱ و گیاه گل سرخ دارای ‏SPF‏ ۳۶.۱ ‏است.

پژوهشگران این مطالعه می گویند که می توان با تحقیقات بیشتر بر روی این دو گیاه و بهینه سازی فرمولاسیون های مختلف، به ضد آفتاب هایی جدید بر اساس این دو فرم گیاهی دست پیدا کرد.

نتایج این پروژه تحقیقاتی با عنوان «ارزیابی برون تنی اثرات ضد آفتاب و فتوتوکسیسیته عصاره آبی گیاهان افتیمون(Cuscuta campestris) و گل سرخ(Rosa damascena» در پایگاه نتایج پژوهش های سلامت کشور انتشار یافته و بهزاد بهنام، پیام خزائلی، میترا مهربانی و ماندانا جعفری؛ پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی قزوین در انجام این طرح پژوهشی مشارکت داشتند.




1400/04/29
12:29:11
5.0 / 5
1014
تگهای خبر: دانشگاه‌
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵