دیدار سفیر ارمنستان با مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی

دیدار سفیر ارمنستان با مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی

سفیر جمهوری ارمنستان در ایران با مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی دیدار نمود.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، «آرتاشس تومانیان» سفیر جمهوری ارمنستان، ضمن بازدید از بنیاد سینمایی فارابی با «علیرضا تابش»، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، دیدار و گفت و گو کرد.
بر طبق این خبر، در این دیدار، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی ضمن خیرمقدم به سفیر ارمنستان و هیئت همراه، به مرور پیشینه روابط سینمایی بین مرکز ملی فیلم ارمنستان و بنیاد سینمایی فارابی پرداخت.
علیرضا تابش با برشمردن مفاد تفاهم نامه بین نهادهای سینمایی دو کشور، از فیلم «یه وا» بعنوان نخستین تجربه موفقیت آمیز تولید مشترک بین دو کشور ذیل این تفاهم نامه یاد کرد که با توفیق و اقبال بین الملل فراوان روبه رو شده است و می تواند زمینه ساز ادامه همکاریهای مشترک در تولید فیلم باشد.
او به سابقه پرضافتخار سینمایی دو کشور اشاره نمود و اظهار داشت: ایران در زمینه دیپلماسی سینمایی کارهای گسترده و موفقی داشته و از سویی حضور فیلم ها و هنرمندان ارمنستان در جشنواره های بین المللی، همچون جشنواره جهانی فیلم فجر و جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان، گسترده و چشم گیر بوده است که امیدواریم با همت و تلاش طرفین، این ارتباطات تعمیق و گسترش یابد.
تومانیان، سفیر جمهوری ارمنستان در تهران نیز با برشمردن چندلایه بودن روابط ایران و ارمنستان، به روابط حسنه دو دولت مبتنی بر روابط دوستانه و عمیق دو ملت اشاره نمود.
سفیر جمهوری ارمنستان در تهران با ذکر رخدادهای مهم فرهنگی و هنری، همچون جشنواره «زردآلوی طلایی» در ایروان، خواهان تداوم همکاری ها و حضور بیشتر سینماگران و نهادهای تخصصی سینمای ایران در این رویداد هنری شد.
این ملاقات با حضور «یارالیان» رایزن سفارت جمهوری ارمنستان، «شیرخانی» کارشناس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه، «رائد فریدزاده» معاون بین الملل، و «سیمون سیمونیان» مدیر خدمات آرشیو فیلم بنیاد سینمایی فارابی انجام شد.
بنیاد سینمایی فارابی ایران و مرکز ملی سینمای ارمنستان مهرماه ۱۳۹۶ بمنظور گسترش همکاریهای سینمایی بین دو کشور، یک تفاهم نامه همکاری امضا کردند که این تفاهم نامه بهمن ۱۳۹۹ به مدت سه سال تمدید گردید.



1400/04/18
14:17:38
5.0 / 5
1025
تگهای خبر: بین المللی , تخصصی , جشنواره , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱