توسعه ۷۷۲ محصول نانویی از طرف ۲۹۴ شركت در كشور

توسعه ۷۷۲ محصول نانویی از طرف ۲۹۴ شركت در كشور

تا اختتام بهار سال جاری تعداد 772 محصول و تجهیز نانو از طرف 294 شرکت در کشور توسعه یافته و گواهی نانومقیاس برای آنها صادر گردیده است.


به گزارش ایسنا، یکی از اهداف ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، افزایش رفاه و ثروت در جامعه با کمک فناوری نانو است؛ از این روی یکی از برنامه های این ستاد پشتیبانی از تولید محصولات و تجهیزات نانویی است.
بر طبق اطلاعات انتشار یافته در این پایگاه، تا اختتام بهار سال ۱۴۰۰ تعداد ۷۷۲ محصول و دستگاه در کشور توسعه یافته و گواهی نانومقیاس برای آنها صادر گردیده است. این در حالیست که در آخر سال ۹۹ این رقم ۷۵۰ تجهیز و محصول بوده است.


از میان ۷۷۲ محصول و دستگاه ثبت شده در پایگاه اطلاع رسانی محصولات فناوری نانو، ۵۵۵ مورد مربوط به محصولات نانو و ۲۱۷ مورد مربوط به تجهیزات نانو بوده است که هر دو شاخص طی سالهای قبل روند رو به رشدی را تجربه کرده اند، هر چند در این میان محصولات نانو رشد قابل توجه تری داشته است.
در مجموع ۲۹۴ شرکت مبادرت به توسعه این محصولات کرده اند که ۲۳۴ شرکت در بخش توسعه محصول و ۶۰ شرکت در بخش توسعه دستگاه فعالیت داشته اند.
به نقل از ستاد نانو، حوزه «عمران و ساختمان» با ۲۰ درصد بیشترین سهم را در بین محصولات و تجهیزات نانو داشته و پس از آن «دارو، بهداشت و سلامت» و «خدمات و ملزومات صنعتی» هر کدام با ۱۳ درصد بوده است.



1400/04/13
12:06:37
5.0 / 5
991
تگهای خبر: خدمات , دستگاه , شركت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲