تولید سلاح الكترومغناطیسی ریل گان متوقف گردید

تولید سلاح الكترومغناطیسی ریل گان متوقف گردید

ارتش ایالات متحده ساخت سلاح ˮریل گانˮ(Railgun) را لغو نمود، اما موشک های مافوق صوت هنوز در دست توسعه هستند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، طبق گزارش اولیه خبرگزاری آسوشیتد پرس، سلاح های آینده گرایانه که گلوله ها را با سرعت نزدیک به هفت برابر سرعت صوت با برق شلیک می کنند، دیگر در برنامه نیروی دریایی ایالات متحده قرار ندارند و برنامه توسعه و ساخت این سلاح علمی-تخیلی لغو شده است.
با این وجود، نیروی دریایی ایالات متحده از توسعه سلاح های نسل جدید در قرن بیس و یکم دست برنمی دارد و علاقه شدیدی به موشک های مافوق صوت دارد.
گفتنی است که نیروی دریایی ایالات متحده تا امروز ۵۰۰ میلیون دلار در تحقیق و توسعه "ریل گان" هزینه کرده بود که حالا آنرا کاملا کنار گذاشت.
ارتش آمریکا بیشتر از یک دهه بر روی توسعه این مسلسل الکترومغناطیسی معروف به "ریل گان" کار کرد که مقامات در نظر داشتند آنرا بر روی ناوشکن های جدید مخفی تعبیه کنند. در عوض وزارت دفاع آمریکا تلاشهای خویش را روی دستیابی به موشک های مافوق صوت متمرکز می کند.
قطع بودجه و لغو برنامه ساخت "ریل گان" به این مفهوم است که نیروی دریایی ارتش آمریکا نه فقط نسبت به عملکرد آن در جبهه های جنگ تردید داشته، بلکه به علت برد نسبتاً کم آن در مقایسه با موشک های مافوق صوت، آنرا کنار گذاشته است.
ستوان "کورتنی کالاگان" از نیروی دریایی آمریکا می گوید، این امر علاوه بر افزایش بودجه برای سیستم های جنگ الکترونیکی و لیزرها، بودجه بیشتری برای توسعه موشک های مافوق صوت هم فراهم می آورد. ضمن این که تمام داده های تابحال جمع آوری شده از آزمایش و تحقیقات بر روی "ریل گان" به منظور احتمال توسعه در آینده حفظ خواهد شد.
"رِیل گان" یک وسیله موتور خطی است که به صورت معمول بعنوان سلاح طراحی می شود و از نیروی الکترومغناطیسی برای پرتاب گلوله های با سرعت بالا استفاده می نماید. به صورت معمول پرتابه حاوی مواد منفجره نیست، در عوض برای ایجاد خسارت به سرعت، جرم و انرژی جنبشی متکی است. "ریل گان" از یک جفت ریل موازی استفاده می نماید که در امتداد آن یک آرمیچر کشویی با اثرات الکترومغناطیسی جریانی که از یک ریل به پایین می رود، به داخل آرمیچر و سپس در امتداد ریل دیگر تسریع می شود.
با این وجود ایده ساخت این سلاح از همان اوایل با کاستی های گوناگونی روبرو بود. برد پرتابه های آن حدود ۱۷۷ کیلومتر بود و این بدان معناست که یک ناو نیروی دریایی باید برای شلیک به اهداف مورد نظر، به فاصله بسیار خطرناکی به آنها نزدیک شود و در این فاصله موشک های دشمن می توانستند ناو را به سادگی نابود کنند.




منبع:

1400/04/12
22:31:57
5.0 / 5
1048
تگهای خبر: الكترونیكی , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳