در اولین همایش آشنایی با صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد مطرح شد

انتظار افزایش سرمایه صندوق تا 1000میلیارد تومان

انتظار افزایش سرمایه صندوق تا 1000میلیارد تومان

راستابلاگ: رئیس هیئت مدیره صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه انتظار داریم سرمایه صندوق دانشگاه در آینده نزدیک تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کند، اظهار داشت: از شورای اقتصاد دانش بنیان به ریاست دکتر طهرانچی مصوبه افزایش سرمایه صندوق دانشگاه به ۱۲۰ میلیارد تومان تا آخر شهریورماه را دریافت کرده و برنامه داریم تا صندوق دانشگاه را به صندوقی ویژه تبدیل نماییم.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، دکتر دهقانی فیروزآبادی در نخستین همایش تخصصی و کاربردی آشنایی با صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه‌ زاد اسلامی که امروز در سالن شهید مطهری سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برگزار شد، ضمن اشاره به این که ظرفیت مالی صندوق برای پاسخ به ۴۰۰ واحد دانشگاهی اندک است، اما هرجا نیاز ایجاد شود خداوند متعال کمک می نماید، تصریح کرد: اگر مطالبه جدی از جانب واحدها شکل بگیرد، مدیران ستادی دانشگاه به این نیاز لبیک خواهند گفت و صندوق پرباری خواهیم داشت.
معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه در سال ۹۴ به ثبت رسید و در اواخر سال ۹۹ افتتاح شد تا نماینده ۴۰۰ واحد دانشگاهی و ده ها واحد زیرمجموعه دانشگاه آزاد باشد؛ بنابراین نیاز است که سرمایه آن ده ها برابر شود.
امیدواریم سرمایه صندوق تا شهریورماه به ۱۲۰میلیارد تومان برسد
مهندس عسکری غلامزاده، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی هم ضمن اشاره به سیر نگاشت قانونی صندوق های پژوهش و فناوری غیردولتی اظهار داشت: خیلی از صندوق ها در حوزه جغرافیایی یا حوزه فناوی خاص فعالیت می نمایند، اما صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه به علت گستردگی دانشگاه آزاد اسلامی با چنین محدودیت هایی روبرو نیست و این یک مزیت بسیار بزرگ است.
ایشان در ادامه عرضه تسهیلات، عرضه ضمانت نامه و سرمایه گذاری را سه خدمت عمده صندوق دانشگاه به واحدها و شرکت ها دانست و اضافه کرد: نخستین ضمانت نامه در کمتر از یک ماه و در چارچوب ۴ فقره به ارزش ۱۸۵ میلیاردریال برای واحد علوم و تحقیقات به ذینفعی شرکت ملی نفت ایران صادر شد و از طرفی، صندوقی که در نیمه بهمن ماه سال ۱۳۹۹ افتتاح شده، در همان سال درآمد عملیاتی دارد که این مهم به معنای شکل گیری کاری خاص در این اکوسیستم است.
مهندس غلامزاده به شرکت هایی که جهت راه اندازی و آغاز فعالیت کردن احتیاج به تأمین مالی دارند، بحث مشارکت مدنی را پیشنهاد کرد و تصریح کرد: ما به استارت آپ ها پیشنهاد نمی نماییم به سمت تسهیلات سوق پیدا کنند، بلکه مشارکت حقوقی (مشارکت در سهام) ایده ‎آل‎تر است. در عاملیت مالی دستگاه ها و واحدهای دانشگاهی، صندوق نقش کارگزار و عامل را ایفا خواهد نمود و با دستور آن نهاد پرداخت به متقاضیان معرفی شده را در دستور کار قرار می دهد.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد همینطور عرضه تسهیلات از خط محل اعتباری صندوق نوآوری و شکوفایی را شرح داد و در ادامه اضافه کرد: شرکتهای دانش بنیان می توانند از این ظرفیت بهره ببرند.

وی ادامه داد: برای شرکتهای دانش بنیان از محل خط اعتباری که در صندوق نوآوری و شکوفایی خدمات ایجاد خواهیم کرد؛ تسهیلات ۵۰۰ میلیون تا سقف دو میلیارد تومان در چارچوب نمونه سازی، پیش از تولید صنعتی، تولید صنعتی، سرمایه در گردش، لیزینگ و استصناع را که بخشی از تسهیلات صندوق دانشگاه آزاد است، عرضه خواهیم داد.

وی اظهار نمود: با عنایت به تادیه سرمایه صندوق به صورت کامل که در عرض کمتر از یک ماه از تاسیس، در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ انجام شد؛ حجم ضمانت نامه های فعال صندوق از ۲۰۰ میلیاردریال تا مبلغ ۶۰۰ میلیاردریال افزایش پیدا کرد. همینطور امکان صدور ضمانت نامه تا سقف ۱۶ میلیارد تومان در هر فقره امکان پذیر شد.
مهندس غلامزاده عقد تفاهمنامه با اداره کل کانون های صنعت، جامعه دانشگاه و عقد تفاهمنامه با اداره کل اقتصاد دانش بنیان و توسعه سرمایه گذاری دانشگاه ازاد اسلامی را بخشی از تفاهنامه های به امضا رسیده صندوق دانشگاه عنوان نمود و اظهار داشت: امیدواریم تا قبل از شهریورماه سالجاری سرمایه صندوق به ۱۲۰ میلیارد تومان برسد تا منابعی که مدنظر متخصصین است، در اختیار ایشان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: به دنبال این هستیم مجوز دانش بنیانی را برای صندوق دانشگاه آزاد از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت نماییم تا بحث هم سرمایه گذاری از محل صندوق نوآوری و شکوفایی را با قدرت پیش بریم.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، سرمایه فعلی صندوق را تنها ۲۰ میلیارد تومان توصیف کرد و اضافه کرد: طبیعتا این سرمایه اهرم کافی برای تعامل با بانک ها نیست.

وی طراحی سامانه ای آنلاین جهت تشکیل پرونده شرکت ها و تعاملات بدون بروکراسی زائد را یکی از برنامه های صندوق تا آخر سال۱۴۰۰ دانست و افزود: قرار براین است ذیل سامانه هر شرکت با یکبار ثبت نام تشکیل پرونده دهد و فرایند کار خویش را مشاهده کند و بدین شکل بروکراسی زائد به صورت کامل حذف خواهد شد و هر واحدی منابع و مصارف، ابطال ضمانت نامه ها و موارد دیگر را می تواند آنلاین مشاهده کند.
به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد، نخستین همایش تخصصی و کاربردی آشنایی با صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر روح اله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه و رئیس هیئت مدیره صندوق پژوهش و فناوری، دکتر آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، مهندس عسکری غلامزاده مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر شهاب نوروزیان علم مدیرکل اقتصاد دانش بنیان و توسعه سرمایه گذاری، دکتر علی رئیس پور مدیرکل اداره ایجاد توسعه آموزش های فناوری و خلاقیت، دکتر قباد بهزادی پور مدیرکل اداره کارآفرینی و مراکز رشد، دکتر لاله ملک نیا مدیرکل کانون های دانشگاه، صنعت و جامعه، مهندس امیر جعفری مدیر زیرساخت داده ای و رسانه، مهندس میثم آخوندی مسئول ارتباطات و اطلاع رسانی و تعدادی از معاونین و مدیران کل ستادی سازمان مرکزی و همینطور روسا و معاونین واحدهای ۲۵گانه استان تهران در سالن شهید مطهری سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.




منبع:

1400/03/24
23:07:38
5.0 / 5
1113
تگهای خبر: تخصصی , تسهیلات , خدمات , دانشگاه‌
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴