ضرب المثل های خیس در كتابفروشی ها

ضرب المثل های خیس در كتابفروشی ها

راستابلاگ: «ضرب المثل های خیس» نوشته غلامرضا حیدری ابهری منتشر گردید.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، این کتاب با تصویرگری سام سلماسی در ۲۰۰ صفحه و با قیمت ۴۴ هزار تومان در انتشارات کتاب جمکران روانه بازار نشر شده است.
در معرفی این کتاب آمده است: ضرب المثل های ایرانی گنجینه های حکمت و معرفت هستند. حکمت هایی که تجربه ای گرانبها را با زبانی ساده و شیرین و متناسب با زندگی روزمره مردم بیان می کنند. گاه یک ضرب المثل خوب، یک دنیا حرف را فقط در چند کلمه خلاصه می کند و همین ایجاز و اختصار و استفاده به جا از آنها، ضرب المثل را اثربخش می کند.
کتاب «ضرب المثل های خیس» حکایت گر ۴۴۰ ضرب المثل است که در آنها کلمه آب یا کلمات در رابطه با آن به کار رفته و نوجوانان تا بزرگسالان مخاطب آن هستند.
در بخشی از این کتاب آمده است:
کلوخ مباش که به هر آبی بخیسی
وقتی تصمیم گرفتی کتابی را بخوانی، حتما بخوان. حتی اگر یک آدم بی عقل اظهار داشت که کتاب خواندن به چه درد می خورد آن کتاب را کنار نگذار. وقتی تصمیم گرفتی به کلاس کشتی یا هر ورزش دیگری بروی حتما برو حتی اگر یک آدم تنبل گفت ورزش فایده ای ندارد به حرفش گوش نده. وقتی تصمیم گرفتی با یک بچه باادب و مهربان دوست شوی حتما دوست شو، حتی اگر یک آدم حسود گفت ولش کن، تو ولش نکن!
خلاصه هر وقت تصمیم درستی گرفتی آنرا انجام بده و به خاطر حرف های این و آن تصمیم درستت را عوض نکن. به قول قدیمی ها «کلوخ مباش که به هر آبی بخیسی».
کلوخ تکه های خشک شده گل هستند که آب خیلی راحت در آن فرو می رود و خیلی زود خیس می شود!




منبع:

1400/03/23
22:46:29
5.0 / 5
961
تگهای خبر: زندگی , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵