در نشست كارگروه همكاری های علمی ایران و تركیه پیشنهاد شد

اجرای فراخوان طرح های پسادكتری مشترك ایران و تركیه در زمینه های فناورانه

اجرای فراخوان طرح های پسادكتری مشترك ایران و تركیه در زمینه های فناورانه

راستابلاگ: در سومین نشست کارگروه همکاریهای علمی و تحقیقاتی، بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه پیشنهاد اجرای فراخوان طرح های بزرگ کاربردی out standing projects و پسادکتری مشترک در زمینه های فناورانه عنوان شد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، دکتر میررضا مجیدی، رئیس دانشگاه‌ بریز در سومین نشست کارگروه همکاریهای علمی و تحقیقاتی، بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه که روز چهارشنبه به میزبانی دانشگاه تبریز (به عنوان کارگروه ملی همکاریهای علمی با کشور ترکیه) و به صورت مجازی برگزار شد، اظهار نمود: دانشگاه تبریز بعنوان مرجع همکاریهای علمی بین المللی با کشور برادر ترکیه، اقدامات وسیعی در جهت ظرفیت سازی انجام داده است.
وی ادامه داد: دانشگاه تبریز بعنوان مرجع همکاریهای علمی بین المللی با کشور برادر ترکیه، اقدامات وسیعی در جهت ظرفیت سازی انجام داده است که اجرای دو فراخوان در سالهای ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ یکی از آنهاست.
رئیس دانشگاه تبریز در ادامه سخنان خود، پیشنهاد اجرای فراخوان طرح های بزرگ کاربردی out standing projects و پسادکتری مشترک در زمینه های فناورانه را داد.
به گفته ی ایشان، توزیع جغرافیایی طرح ها، نشان از استقبال محققان سراسر کشور از فراخوان های طرح های پژوهشی مشترک با محققان کشور ترکیه است و حمایت های بیشتر از طرح ها امکان افزایش تعداد طرح ها را فراهم می آورد.
پروفسور ماندال، رئیس سازمان علم و فناوری ترکیه(توبیتاک) هم ایجاد علوم نوین و آموزش دانشجویان را از اهداف اصلی این سازمان دانست و اظهار نمود: توبیتاک گستره وسیعی از همکاریهای فناورانه و علمی را در کشور ترکیه رهبری می کند و الان مرجع اصلی اجرا و پشتیبانی از طرح های تحقیقاتی بین المللی با بیشتر از ۶۴ کشور دنیاست.
وی با اعلان اینکه الان ایران به سبب کارهای پژوهشی درخشان توسط محققان و دانشگاه های خود برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است، عنوان کرد: باید از ظرفیت های فراوان موجود که توسط دوفراخوان موفق ما اثبات شد، بهره برداری حداکثری کرد.
رئیس سازمان علم و فناوری ترکیه اشاره کرد: توبیتاک اکوسیستم عظیم فناوری با شرکت بیشتر از ۲۰۰ دانشگاه و موسسه خود بوجود آورده است که از دستاوردهای بزرگ آن شمرده می شود.
به قول ماندال، فراخوان های پروژه های عظیم و درخشان از برنامه های مهم با کشورهای مختلف است که امیدواریم ایران هم به آن بپیوندد.
به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، او در آخر با اعلان اینکه ایجاد علوم نوین و آموزش دانشجویان از اهداف اصلی ما است، ابراز امیدواری کرد که دو طرف برای اجرای فراخوان سوم همکاری ها بزودی اقدام نمایند.




1400/03/12
22:59:08
5.0 / 5
956
تگهای خبر: بین المللی , دانشگاه‌ , سازمان , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴