آغاز روند ارزشیابی پژوهش های اثرگذار علوم پزشكی

آغاز روند ارزشیابی پژوهش های اثرگذار علوم پزشكی

راستابلاگ: سومین نشست کمیته ارزشیابی پژوهش های اثرگذار با بیان این که مهلت ارسال طرح ها به پایان رسیده و امکان تمدید آن هم وجود ندارد، شروع شد.



به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، سومین نشست کمیته اصلی ارزشیابی پژوهش های اثرگذار در تاریخ هشت خردادماه با حضور اعضای اصلی با مبحث وزن دهی و امتیازدهی جهت شاخصهای اثرگذاری پژوهش برگزار شد.

از مجموع پنج هزار و ۳۳۷ طرح ارسال شده بالغ بر ۳۷۵ طرح در حوزه فناوری و ابداعات، یک هزار و ۴۵۱ طرح در حوزه علوم پایه، ۴۴۹ طرح در حوزه دندانپزشکی، ۴۳۶ طرح در حوزه دارویی، ۸۰۹ طرح در حوزه بهداشتی و یک هزار و ۸۱۷ طرح در حوزه بالینی است که پیشبینی می شود که بعد از غربالگری دانشگاه‌ ا تعداد طرح ها هم کاهش یابند.

حیطه های اثرگذاری پژوهش های سلامت شامل الف- حیطه تولید مستندات کمک تصمیم گیر و محصولات دانش ب- اجرایی شدن نتایج پژوهش، ج- اثر بر سلامت و اقتصاد است که هر کدام به زیرمجموعه هایی با امتیازات و وزن دهی متفاوت تقسیم می شوند.

از آنجایی که طبق اسناد بالادستی کشور و برنامه های توسعه ای بر بهره مندی از علم و انجام پژوهش های اثرگذارتاکید شده است، معاونت تحقیقات و فناوری هم ارزیابی پژوهش های اثرگذار بر سلامت را در اولویت برنامه های خود قرار داده است.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت؛ این فرآیند به صورت نیمه متمرکز و با تعامل دانشگاه های علوم پزشکی به ارزیابی پژوهش های اثرگذار بر سلامت که منجر به تولید محصول، اصلاح نظام سلامت، افزایش بهره وری و در نهایت گره گشایی از معضلات حوزه سلامت کشور خواهد شد، پرداخته تا ضمن ارزیابی وضع موجود، از تمامی مشوق های علمی، اجرایی و حمایتی خود در جهت تقویت و گسترش انجام این قبیل پژوهشها استفاده نماید.





منبع:

1400/03/11
22:55:29
5.0 / 5
1122
تگهای خبر: دانشگاه‌ , فناوری , محصول
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱