ایجاد 17 رشته جدید در دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی

ایجاد 17 رشته جدید در دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی

به گزارش راستابلاگ معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از افزایش ۱۷ رشته جدید به رشته های تحصیلی این دانشگاه اطلاع داد و اظهار داشت: ارتقا اعضای هیئت علمی در سال سخت کرونایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیشتر از سه برابر رشد داشته است.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، دکتر محمد مهدی صدوقی درمراسم پانزدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه‌ لوم پزشکی شهید بهشتی به تشریح بخشی از عملکرد معاونت آموزشی دانشگاه در سالی که گذشت پرداخت و اظهار داشت: شیوع گسترده کرونا در اسفند ۹۸ کلاس های حضوری و آزمون های دانشگاهیان را به تعطیلی کشاند. این اپیدمی پس از گذشت بیشتر از یکسال در سرتاسر دنیا همچنان ادامه دارد و حوزه آموزش و برگزاری حضوری کلاس ها را با چالش هایی روبرو کرده است.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه در ابتدای انتشار ویروس کووید ۱۹ آموزش ها با سکون مواجه گشتند، تصریح کرد: خوشبختانه در سالی که گذشت آموزش دروس در بستری فضای مجازی در دانشگاه علوم پزشکی به اوج خود رسید و پیشرفت های قابل ملاحظه ای در این عرصه داشته ایم. از ۱۶ فروردین ماه ۱۳۹۹ فعالیتهای مجازی در بالاترین سطح به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارائه شده است.
وی ضمن اشاره به روند آموزش مجازی در سامانه نوید، ازبرگزاری کلیه دروس به صورت مجازی و تعاملی در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه با استفاده از سامانه مذکور اطلاع داد و اضافه کرد: افزایش پهنای باند آموزش مجازی، ارتقا شاخص کل کلاس های آنلاین، بارگذاری تعداد محتوای الکترونیکی بر روی وبسایت گروههای آموزشی و برگزاری ۲۹ هزار کلاس آنلاین از دیگر برنامه های دانشگاه در عرصه آموزش است.
وی ادامه داد: در سالی که گذشت مرکز آزمون الکترونیک دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با ۲۵۲ کامپیوتر برای خدمت با کیفیت تر آموزشی به اساتید و دانشجویان افتتاح شده است.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه ضمن اشاره به تجهیز دانشگاه به مرکز آموزش های شبیه سازی شده اظهار داشت: این مرکز با هدف ارتقا آموزش در حوزه پایه و بالین فعالیتهای منحصر بفردی در دستور کار دارد.
دکتر صدوقی افزود: در دوسال اخیر دونوبت فراخوان در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار شد؛ در نوبت اول ۷۷ عضو هیئت علمی و در نوبت دوم ۶۴ عضوهیئت علمی جذب شدند. جذب بیشتر از ۵۶ عضو هیئت علمی با تعهدات قانونی و تبدیل وضعیت استخدامی ۳۰ نفر از اساتید دانشگاه هم در دوسال اخیر انجام شده است.
ایشان در ادامه به روند عملکرد هیئت ممیزه دانشگاه در سالی که گذشت اشاره نمود و توضیح داد: در سال سخت مبارزه با کرونا جلسات هیئت ممیزه دانشگاه تعطیل نشد و ۲۱۵ پرونده ارتقا اعضای هیئت علمی مورد بررسی قرار گرفت، این روند در مقایسه با سال مشابه قبل رشد سه برابری داشته است.
وی از درخشش دانشجویان دانشگاه در ۱۲ المپیاد علمی و کسب رتبه های درخشان دانشجویی اطلاع داد و اظهار داشت: کسب ۱۷ رتبه و دریافت مدال های طلا، نقره و برنز ازسوی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی باعث افتخار و بالندگی این دانشگاه است.
دکتر صدوقی ضمن اشاره به تداوم روند آموزش مداوم در بحران کرونا به اجرای ۲۶۴ برنامه عملیاتی توسط این واحد اشاره نمود.
معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در ادامه به راه اندازی سامانه ارزشیابی یکپارچه اعضای هیئت علمی با عنوان سامانه ساعی اشاره نمود و اضافه کرد: ثبت فعالیتهای علمی و ارتقای مرتبه اساتید دانشگاه در بستر این سامانه آماده ودرحال بارگذاری است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، استقرار سامانه لاگ بوک الکترونیک در کلیه گروههای بالینی دانشگاه یکی دیگر از اقدامات معاونت آموزشی بود که دکتر صدوقی به آن اشاره نمود و توضیح داد: دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی یکی از دانشگاههای پیشرو در استقرار لاگ بوک الکترونیک در تمام رشته ها است. اطلاع رسانی بموقع و صحیح به دستیاران دربستر سامانه، نحوه مشارکت فعالیتهای آموزشی و بالینی دستیاران و مدیریت نحوه مشارکت آنها، ثبت و ارزشیابی اعضای هیئت علمی توسط دستیاران و برنامه ریزی لاگ بوک الکترونیک ویژه دانشجویان دکترای تخصصی و ارشد همچون کارکردهای سامانه لاگ بوک الکترونیک دانشگاه است.
ایشان در ادامه با تکیه بر اینکه افزایش فعالیت آموزشی و طرح آن در کمیته دانش پژوهشی منجر به ارتقا علمی اعضای هیئت علمی دانشگاه خواهد شد، از معرفی گروههای شاخص برتر در پانزدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اطلاع داد.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید ۱۷ رشته در مقاطع مختلف تحصیلی به رشته های تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اضافه خواهد شد.




منبع:

1400/03/09
20:55:14
5.0 / 5
1156
تگهای خبر: الكترونیكی , تخصصی , جشنواره , دانشگاه‌
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴