تیم های ایرانی آماده رقابت های المپیادهای جهانی

تیم های ایرانی آماده رقابت های المپیادهای جهانی

راستابلاگ: با نزدیک شدن به زمان برگزاری المپیادهای علمی اسامی اعضای تعدادی از این تیم ها اعلام شده است.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، به نظر می رسد همه ی المپیادهای جهانی امسال نیز همانند سال قبل بصورت مجازی اجرا شود. ژاپن که میزبان برگزاری پنجاه وسومین دوره ی المپیاد شیمی است، اعلام نموده است که این مسابقه از تاریخ ۲۵ جولای تا دوم آگوست (۳ مرداد تا ۱۱ مرداد) بصورت مجازی انجام می شود. مقرر است از ایران محمدحسین برکاتی، مهبد علی یان فینی، احسان نادری دونیق و مهیار افشین مهر در این رقابت ها شرکت نمایند. سنگاپور هم میزبان سی وسومین دوره ی برگزاری المپیاد جهانی کامپیوتر است. این رقابت ها نیز از تاریخ ۱۹ تا ۲۵ ژوئن (۲۹ خرداد تا ۴ تیر) بصورت آنلاین انجام می شود. علی صفری، علی شاه علی، علیرضا کاویانی و علیرضا کشاورز هدایتی اعضای تیم ملی المپیاد کامپیوتر ایران هستند.




شصت ودومین دوره ی المپیاد جهانی ریاضی نیز در سنت پترزبورگ روسیه و از تاریخ ۱۴ تا ۲۴ جولای(۲۳ تیر تا ۲ مرداد) بصورت مجازی انجام می شود. سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان هنوز اعضای تیم ملی المپیاد ریاضی را اعلام نکرده است. المپیاد زیست شناسی هم که قبلا قرار بود بصورت حضوری در لیسبون پرتغال برگزار شود، باتوجه به شیوع ویروس کرونا بصورت مجازی و در تاریخ ۱۸ تا ۲۳ جولای (۲۷ تیر تا ۱ مرداد) انجام می شود. اعضای تیم ملی ایران جهت شرکت در این مسابقات زهرا حسینی نیا، ادیب وفا فلاح پور، دانیال آزادی و علی درستی هستند.


پانزدهمین المپیاد جهانی علوم زمین به میزبانی چین انجام می شود. برمبنای تصمیم کمیته بین المللی المپیاد علوم زمین به سبب غیرحضوری بودن المپیاد استثنائاً امسال تعداد شرکت کنندگان ۸ نفر اعلام می شود. آنا میرمیرانی، پارسا درزی، امیرمحسن افشاری صالح، امیرپویا دانشوریان، فاطمه احمدنژاد شرامین، سیدپارسا علوی، آرمین نجف زاده و ایمان عبداللهی اعضای تیم ملی ایران جهت شرکت در این دوره از المپیاد جهانی علوم زمین هستند.


هفدهمین دوره ی المپیاد جهانی جغرافیا هم در استانبول انجام می شود. اعضای کمیته برگزاری این مسابقه اعلام نموده اند که توافق شده است این المپیاد بصورت آنلاین و در تاریخ ۱۱ تا ۱۵ آگوست (۲۰ تا ۲۴ مرداد) اجرا شود. نمایندگان ایران در این رقابت ها، محسن نماینده نیاسر، یاسمن خلیلی، فاطمه حیدری و ساینا محمدیان هستند.


المپیاد جهانی فیزیک ۲۰۲۱ نیز مقرر است به میزبانی لیتوانی و در تاریخ ۱۷ تا ۲۵ جولای (۲۶ تیر تا ۳ مرداد) اجرا شود. برگزارکنندگان این مسابقات در ایام گذشته بطور رسمی اعلام نمودند که این المپیاد فقط بصورت آنلاین انجام خواهد شد. هنوز اعضای تیم ملی المپیاد فیزیک کشورمان اعلام نشده است. چهاردهمین دوره ی المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک هم که سال قبل به سبب شیوع ویروس کرونا لغو شده بود، امسال بصورت مجازی به میزبانی کلمبیا و در نوامبر انجام می شود. نمایندگان ایران در این رقابت ها نیز هنوز اعلام نشده اند.
به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، باتوجه به اینکه اغلب این المپیادها در تابستان و بصورت آنلاین برگزار می شود، باید دید باتوجه به قطعی متوالی برق در فصل گرما، تمهیداتی برای شرکت بدون مشکل اعضای تیم ملی ایران در این رقابت ها اندیشیده شده است یا خیر.



1400/03/07
23:50:36
5.0 / 5
1323
تگهای خبر: بین المللی , سازمان , شركت , مسابقه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲