شهادت در روز موعود

شهادت در روز موعود

راستابلاگ: طغرایی با حضور در عملیات بیت المقدس، همراه با سایر رزمندگان برای آزادسازی خرمشهر در مقابل نیروهای بعثی قرار گرفت و بعد از پنج ماه حضور مداوم در مناطق جنگی در روز سوم خرداد سال 61، در ابتدای ورودی شهر خرمشهر مورد به هدف خوردن گلوله نیروهای عراقی قرار گرفت و به شهادت رسید.



به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، علیرضا طغرایی، دوم دی ماه ۱۳۳۹ در گرگان متولد شد. او بعد از گذراندن دوران ابتدایی در حالی برای ادامه تحصیل وارد دبیرستان شد که ریشه های انقلاب اسلامی در حال شکل گیری بود و به همین دلیل، برای پیروزی انقلاب در مقابل رژیم شاهنشاهی مبادرت به پخش اعلامیه های حضرت امام خمینی (ره) کرد و بعد از کسب مدرک دیپلم در رشته تجربی به سمت آگاهی بخشی و اطلاع رسانی شبانه روزی مردم و دوستان خود برای تحقق پیروزی انقلاب اسلامی گام برداشت.

طغرایی در تظاهرات پنجم آذر گرگان سال ۵۷ در درگیری با نیروهای پهلوی شرکت داشت و با به هدف خوردن گلوله زخمی شد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، باتوجه به سخنان معمار کبیر انقلاب، با حرکت در راه سازندگی جامعه، راهی نو در راه زندگی خویش شروع کرد و بعد از تشکیل جهاد سازندگی باتوجه به علاقمندی خود، وارد آن سازمان شد.

وی با شروع جنگ تحمیلی تلاش وافری برای اعزام به جبهه کرد و به همین دلیل راهی قم شد تا در آنجا آموزش ببیند، طی سالهای ۵۹ و ۶۰ دوبار از قم راهی جبهه های حق مقابل باطل شد و برای بار سوم در سوم دی ماه سال ۶۰ از گرگان اعزام شد. در این اعزام، همراه با سایر رزمندگان در آزادسازی بستان و عملیات چزابه نقش آفرینی کرد و به سبب عملیاتی بودن و کارهایی که داشت مسئولیت هایی در «تیپ نجف اشرف» پایگاه شهید مدنی اهواز به وی واگذار شد.

طغرایی با حضور در عملیات بیت المقدس، همراه با سایر رزمندگان برای آزادسازی خرمشهر در مقابل نیروهای بعثی قرار گرفت و بعد از پنج ماه حضور مداوم در مناطق جنگی در روز سوم خرداد سال ۶۱، در ابتدای ورودی شهر خرمشهر مورد به هدف خوردن گلوله نیروهای عراقی قرار گرفت و به شهادت رسید.





منبع:

1400/03/05
12:09:29
5.0 / 5
1029
تگهای خبر: زندگی , سازمان , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵