در رونمایی از چارچوب و شیراز عنوان شد

برای آموزش زبان فارسی سرمایه داریم

برای آموزش زبان فارسی سرمایه داریم

مراسم رونمایی از جلدهای دوم کتاب های «چارچوب» و «شیراز» با حضور غلامعلی حداد عادل برگزار گردید.


به گزارش راستابلاگ به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، غلامعلی حداد عادل، رئیس بنیاد سعدی در این مراسم که با حضور معاونانش در سالن همایش های بنیاد برگزار شد، اظهار داشت: با تالیف هر کتاب جدیدی سرمایه بنیاد افزوده می شود و اگر وضعیت امروز کتاب های آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان را با ۳۰ سال پیش مقایسه کنید، می بینید از نظر تعدد و تنوع، سطح بندی، مبتنی بودن بر مبانی علمی، آموزش زبان، کاغذ و قطع بسیار متفاوت شده است.
او اضافه کرد: این نشان میدهد زمانی که عده ای تصمیم بگیرند همدل و همزبان باشند، کارهای بزرگی شدنی می شود و امروز ما در دنیا با تالیف این کتاب ها، برای آموزش زبان فارسی سرمایه داریم و تنها آرزو نداریم.
حداد عادل با تاکید بر ضرورت اهمیت قائل شدن برای توزیع کتاب ها اظهار داشت: به همان اندازه که به تولید و تالیف اهمیت می دهیم، باید به توزیع آن در جهان نیز اهمیت دهیم. در وضعیت حاضر، از راه های مختلفی مانند فرستادن کل فایل کتاب، ارسال فیزیک کتاب با پست، خودرو یا حتی مسافر، توزیع را انجام می دهیم و خوشبختانه امروز رایزنان فرهنگی که نمایندگان بنیاد سعدی هستند، در کلاس ها کتاب های ما را استفاده می نمایند و کیفیت آنها باعث شده در بین علاقه مندان جا باز کند و همین کتاب «شیراز» در مدارس کشورهای عربی نیز پذیرفته شده و تدریس می شود.


در این مراسم همین طور رضامراد صحرایی، معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی، بعنوان یکی از مؤلفان کتاب های بنیاد، درباره مجموعه «چارچوب» اظهار داشت: مجموعه آموزشی چارچوب دستور زبان فارسی را به روشی کاملا نوین و مبتنی بر یافته های علمی جدید در قالب دستور آموزشی ارائه می کند و زمانی که کتاب را ورق بزنید، احساس نمی کنید که آموزش مبتنی بر دستور زبان است.
او افزود: مثلث نقش، مدلول و صورت دستوری در این کتاب بطور کامل رعایت شده است و خوشبختانه کتاب «چارچوب ۱» نرم افزار بسیار خوبی دارد که از همین امروز بهره برداری آموزشی از آن شروع شده است و در رویداد تیرماه نرم افزار آنرا منتشر می نماییم.
صحرایی سپس با اشاره به اینکه «چارچوب ۲» دستور زبان فارسی را در سطح میانی و فوق میانی آموزش می دهد، بیان کرد: خاصیت دیگر این کتاب آنست که یک کتاب دستور زبان آموزشی ساده با عنوان «دستور ساده زبان فارسی» در کنار خود دارد که بطور جداگانه منتشر می شود.
او همین طور با اشاره به مجموعه کتاب های «شیراز» اظهار داشت: مجموعه آموزشی «شیراز» نیز تازه ترین مجموعه آموزشی بنیاد است که امروز از اجلد دوم آن رونمایی می شود و جلد سوم نیز در مرحله طراحی و صفحه آرایی است.


صحرایی سپس اشاره کرد: ما چهار جلد این کتاب را باید در سال ۱۴۰۱ تحویل می دادیم که خوشبختانه امسال کل چهار جلد را تحویل خواهیم داد. این کتاب در ابتدا برای مدارس المهدی لبنان طراحی شد و بعد در جاهای مختلف به کار برده شد و ما آنرا با استاندارد مرجع خودمان متناسب سازی کردیم. تمام تجربیات ما از کتاب های قبلی، در کتاب «شیراز» متبلور شده است و این کتاب برای پایه دوم در مدارس راهنمایی لبنان و فارسی آموزان سطح پیش میانی طراحی شده است و کتاب اول را به استاد فقید سیداحمد لواسانی و این کتاب را نیز به ویکتور الکک، استاد فقید زبان فارسی تقدیم کرده ایم.
او با اشاره به خاصیت های بصری هریک از کتاب ها در آخر اظهار داشت: ما در جلد اول کتاب «شیراز» نزدیک به ۲۰۰ قطعه نقاشی و در جلد دوم نیز همین میزان را داریم که از خانم ولدی، طراح این کتاب قدردانی می نماییم.


در آخر این مراسم با حضور رئیس بنیاد سعدی و معاونانش از کتاب «چارچوب ۲» و «شیراز ۲» رونمایی گردید.




منبع:

1400/03/04
22:13:06
5.0 / 5
1087
تگهای خبر: رونمایی , فرهنگ , كتاب , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳