ارتقای كیفیت تلاوت ها در سی و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن كریم

ارتقای كیفیت تلاوت ها در سی و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن كریم

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه ۹ میلیون نفر از راه رسانه و فضای مجازی مسابقات بین المللی را دنبال کردند، اظهار داشت: برنامه شرکت کننده ها در ۲۶ کشور دنیا ضبط شد؛ برگزاری مسابقات به این روش، سبب شد تا کیفیت تلاوت ها ارتقا یابد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، مهدی قره شیخلو رئیس مرکز امور قرآنی این سازمان قبل از ظهر امروز (۲۷ اردیبهشت) در مراسم تقدیر از دستگاههای همکار در برگزاری مسابقات ملی و بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۹ اظهار نمود: سال قبل به علت شیوع کرونا، یک سال خاص بوده است؛ ما هم در نیمه اول سال قبل متحیر بودیم که به چه شکل باید مسابقات قرآن کریم را برگزار نماییم و در نهایت با مشورتی که با کارشناسان و حجت الاسلام والمسلمین خاموشی داشتیم، مسابقات را با رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار کردیم.
وی تصریح کرد: سال قبل تمامی مسابقات قرآن کریم در کشورهای مختلف تعطیل شده بود اما با کمک خدا و کلام الله مجید، جمهوری اسلامی ایران توانست، مسابقات بین المللی را برگزار کند.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: تجربه برگزاری مسابقات بین المللی قرآن به آن شکل، تجربه خوبی بود و به ما کمک می نماید تا پس از شیوع کرونا هم از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری برنامه های قرآنی استفاده نماییم.
قره شیخلو با اشاره به اینکه یکی از نکات مثبت برگزاری مسابقات قرآن کریم، هماهنگی خوبی بود که بین دستگاههای مختلف بوجود آمد، خاطرنشان کرد: برنامه شرکت کننده ها در ۲۶ کشور دنیا با هماهنگی وزارت امور خارجه و جامعه المصطفی ضبط شد؛ برگزاری مسابقات به این روش، سبب شد تا کیفیت تلاوت ها ارتقا یابد و هر ۵۷ شرکت کننده مرحله نهایی برنامه قابل قبولی را عرضه دادند.
وی ضمن اشاره به این که با برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم، ظرفیت قرآنی جمهوری اسلامی ایران را به دنیا نشان دادیم، تصریح کرد: آمارها نشان داده است ۹ میلیون نفر از راه رسانه و فضای مجازی مسابقات بین المللی را دنبال کردند.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن اشاره به کاهش قابل ملاحظه در هزینه برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم در سال ۱۳۹۹، خاطرنشان کرد: برآوردمان این است که بتوانیم مرحله نهایی سی و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم را با عنایت به تولید واکسن کرونا به صورت حضوری برگزار نماییم.
قره شیخلو در انتها از تمامی دستگاههای همکار در برگزاری مسابقات ملی و بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران که نمایندگانشان هم در این مراسم حضور داشتند، تشکر کرد.



1400/02/27
22:24:39
5.0 / 5
990
تگهای خبر: بین المللی , دستگاه , سازمان , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵