همایش جهانی پژوهش و نوآوری كووید-19

همایش جهانی پژوهش و نوآوری كووید-19

به گزارش راستابلاگ سازمان جهانی بهداشت (WHO) در 23 و 24 اردیبهشت سال 1400 (معادل 13 تا 14 می 2021) از ساعت 15: 30 تا 20: 30 (در هر دو روز)، میزبان همایش جهانی پژوهش و نوآوری کووید-19 (Global COVID-19 Research and Innovation Forum) خواهد بود.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، طبق آنچه اعلام شده اهداف این مجمع جهانی دارای دوبخش است:
هدف اولیه: ادامه سرعت بخشیدن به پژوهش هایی که می تواند به مهار گسترش کووید-19 کمک نماید و منجر به تسهیل مراقبت بهینه بیماران مبتلا شود؛ در صورتیکه نوآوری را در هر زمینه پژوهشی کاملا ادغام کند.
هدف ثانویه: پشتیبانی از اولویت های پژوهشی به روشی که منجر به توسعه بسترهای جهانی پژوهش شود، به آمادگی برای اپیدمی های پیش بینی نشده بعدی کمک نماید و پژوهش های فوری، توسعه و دسترسی عادلانه به مداخلات موثر –شامل و نه محدود به تشخیص، درمان و واکسن- را تشویق کند.
علاقمندان می توانند برای مشاهده فرم ثبت نام به آدرس https: //who-e.zoom.us/webinar/register/WN_Oadb767YTuCPgrrOCp6Wvg مراجعه کنند.
مسؤولیت تاریخی و اصلی سازمان جهانی بهداشت (WHO) مدیریت یک نظام جهانی در جهت کنترل شیوع بین المللی بیماری است. از سال 1951 میلادی، قانون اساسی WHO اختیار تصویب مقررات «طراحی شده برای جلوگیری از شیوع بین المللی بیماری» را به مجمع جهانی بهداشت (WHA) اعطا کرده که بعد از تصویب توسط این مجمع، برای همه کشورهای عضو WHO لازم الاجرا شده است.
در ماه می سال 2015، شصت و هشتمین مجمع جهانی بهداشت به درخواست 194 کشور عضو از WHO خواستند تا یک ائتلاف جهانی گسترده برای توسعه طرح تحقیق و توسعه WHO بعنوان یک مکانیسم سازوکار و ابزاری برای راهنمایی فنی قدم به قدم تحقیق و توسعه و پشتیبانی از تحقیقات در ضمن بیماریهای همه گیری، تشکیل دهد.
سپس دانشمندان جهانی کووید-19 در مقر سازمان جهانی بهداشت در ژنو در تاریخ 11 تا 12 فوریه 2020 همدیگر را ملاقات کردند تا به ارزیابی سطح دانش فعلی در مورد ویروس جدید، توافق بر سر سوالات مهم پژوهشی که نیاز به پاسخ فوری دارند و یافتن راه هایی برای تسریع و تامین بودجه پژوهش های اولویت دار برای جلوگیری از این شیوع و آمادگی برای موارد آینده بپردازند.
مجمع جهانی منجربه توافق بر سر دو هدف اصلی شد. نخستین هدف تسریع در تحقیقات نوآورانه برای کمک به مهار گسترش اپیدمی و تسهیل مراقبت از افراد لطمه دیده بود. هدف دوم پشتیبانی از اولویت های پژوهشی در برای کمک به بنیادهای تحقیقاتی جهانی به امید آموختن از واکنش به همه گیری فعلی برای آمادگی بهتر برای اپیدمی پیش بینی نشده بعدی بود.
پس از آن، WHO شبکه ای از پژوهشگران جهانی را گرد هم آورد که از آن زمان در مورد اولویت های پژوهشی بحث کرده، روش ها را توسعه داده و بوسیله صدها مشاوره علمی مجازی که شامل هزاران دانشمند در سراسر جهان است، شواهد نوظهور را ارزیابی کردند.
از طریق این تلاش ها، آمادگی و واکنش اضطراری از افزایش اقدامات پژوهشی و بهبود همکاری تحقیق و توسعه بهره مند شدند. در حالت ایده آل، این کوشش های هماهنگ باید تغییرات جهانی را تسریع کند، هماهنگی بیشتر را توسعه دهد و دامنه فناوری های پزشکی موجود برای درمان بیماریهای عفونی را افزایش دهد. تأثیر اصلی باید سریع تر و با پاسخ های موثرتری به موارد اضطراری سلامت عمومی در سراسر جهان باشد.
طبق اعلام روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، جامعه سلامت جهانی، دولت ها، پژوهشگران و جوامع کشورهای کم درآمد و متوسط، شرکای توسعه محصول، شرکت های دارویی و بیوتکنیکی، اتحادیه حامیان مالی باید به همکاری مشترک ادامه دهند. کوشش های هماهنگ موجب افزایش سرمایه گذاری در تحقیقات برای فناوری های پزشکی مناسب، اطمینان از دسترسی عادلانه و منصفانه به آنها و مقرون به صرفه بودن در جوامع نیازمند می شود.WHO همچنان به استفاده از قدرت دعوت خود برای تحقق بخشیدن به این چش انداز ادامه می دهد، اما موفقیت متکی به کوشش های هماهنگ همه ذی نفعان خواهد بود.
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این عرصه می توانند به آدرسhttps: //covid19crc.org/event/global-covid-19-research-and-innovation-forum/ مراجعه نموده یا در صورت سوالات بیشتر با ای میل rdblueprint@who.int و mafungan@who.int مکاتبه کنند.




منبع:

1400/02/18
23:03:40
5.0 / 5
1308
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴