تودیع رایزن فرهنگی هند در ایران

تودیع رایزن فرهنگی هند در ایران

فرهنگستان زبان و ادب فارسی میزبان رایزن فرهنگی هند در ایران بود که در این دیدار از او تقدیر گردید.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، در این دیدار که به دعوت محمدرضا نصیری، عضو وابسته و دبیر فرهنگستان زبان و ادب فارسی، و با حضور کریم نجفی برزگر، دبیرکل دانشگاه‌ ای مجازی جهان اسلام، برگزار شد، از خدمات فرهنگی پروفسور ابهی کومارسینگ در دوره مأموریتش، خصوصاً برگزاری همایش های بین المللی ای که بمنظور تحکیم و توسعه روابط فرهنگی ایران و هند برگزار شد، تقدیر گردید.

کومارسینگ در سخنانی کوتاه از حمایت های غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان، و همین طور محمدرضا نصیری، دبیر فرهنگستان زبان و ادب فارسی، قدردانی کرد.

در ادامه نصیری ضمن قدردانی از اهتمام و کوشش های سفارت هند در ایران، برگزاری همایش های بین المللی و مراسم بزرگداشت مفاخر علمی فرهنگی دو کشور کهن ایران و هند را در تحکیم و گسترش روابط دیرینه دو کشور مؤثر دانست و اضافه کرد: برگزاری همایش بین المللی «همایون در ایران و هند» در فرهنگستان زبان و ادب فارسی بازتاب های مثبت بسیاری داشته و ما امیدواریم که چنین همایش هایی در آینده نیز اجرا شود.
او سپس بر استمرار اینگونه کارهای علمی و فرهنگی و ادبی تاکید کرد و با قدردانی از کوشش های کومارسینگ اظهار داشت: بطور قطع این میراث ارزشمند، با حضور وی در هند، در این کشور نیز زنده خواهد ماند.
در ادامه مراسم کومارسینگ از همکاریهای نجفی برزگر، رایزن فرهنگی اسبق ایران در هند، سپاسگزاری و تقدیرنامه ای را از جانب مرکز فرهنگی «سواحی ویویک آناند» با عنوان «روابط ایران و هند در بررسی های تاریخی» به او تقدیم کرد.
در آخر این دیدار هدایا و تقدیرنامه هایی از جانب فرهنگستان زبان و ادب فارسی و دبیرکل دانشگاه های جهان اسلام به رسم یادبود به کومارسینگ اهدا شد.



1400/02/08
12:04:33
5.0 / 5
924
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱