زاهدی:

برگزاری كنكور سراسری بستگی به شرایط انتشار كرونا دارد

برگزاری كنكور سراسری بستگی به شرایط انتشار كرونا دارد

به گزارش راستابلاگ یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برگزاری کنکور سراسری در موعد مقرر بستگی به شرایط آن زمان و کنترل کرونا دارد، پس باید تا آن موقع صبر کرد.


محمدمهدی زاهدی در گفتگو با ایسنا، در واکنش به درخواست عده ای جهت تعویق برگزاری کنکور با عنایت به ورود به پیک چهارم کرونا اظهار نمود: ما از شرایط دو ماه آینده خبر نداریم که اوضاع کرونا چه می شود و موج چهارم چه طور عمل می کند؟. این بستگی به همراهی دولت و سیاست گذاری ها دارد. اگر بتوان به شرایط پیش از عید برگشت برگزاری کنکور مشکلی ایجاد نمی نماید. با این اوصاف میتوان با رعایت پروتکلهای بهداشتی و برنامه ریزی های دقیق تر کنکور را برگزار کرد اما اگر شرایط کرونایی مثل هم اکنون باشد خود مسؤلان و ستاد کرونا تصمیم لازم را خواهند گرفت.
وی درباره برگزاری امتحانات نهایی بیان نمود: این مورد مقداری متفاوت می باشد چون در نهایت پس از حذف کنکور ملاک برای پذیرش دانشجو نمرات امتحانات نهایی است، باید مسؤلان آموزش و پرورش بگونه ای پروتکل ها را رعایت نمایند که امتحانات حضوری باشد، چون نتایج این امتحانات معیار ورود به دانشگاه‌ ست.
وی افزود: فعلاً آموزش و پرورش این توان را ندارد که امتحانات نهایی را به صورت مجازی برگزار کند مگر این که ظرف یک ماه آینده سیستم خاصی را در شاد طراحی کند، اما در غیر این صورت برگزاری امتحانات نهایی به صورت حضوری اجتناب ناپذیر است.
این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره نحوه برگزاری سایر امتحانات مدارس اظهار داشت: این بستگی به تصمیم آموزش و پرورش دارد که می تواند به هر دو روش حضوری و مجازی آنرا برگزار کند.
زاهدی همینطور درباره احتمال برگزاری سال تحصیلی آینده به صورت مجازی بیان نمود: این را باید از مسؤلان وزارت بهداشت و ستاد کرونا سوال کرد که چقدر می توانند مردم را واکسینه کنند، اگر همراهی مردم و سیاست گذاری درست دولت را شاهد باشیم این امید می رود که کرونا از کشور برود، اما تا هم اکنون سیاست گذاری ها درست نبوده بخصوص در روزهای عید که دولت می توانست قرنطینه خوبی اعمال نماید. دولت تسامح کرد و شاهد این وضعیت هستیم، بنابراین مبحث حضوری بودن مدارس در سال تحصیلی آینده هم به همراهی مردم و سیاست گذاری درست دولت بستگی دارد.




منبع:

1400/02/01
21:42:39
5.0 / 5
1188
تگهای خبر: دانشگاه‌ , سیستم , كنكور , گفتگو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲