چه خبر از نوتردام ؟

چه خبر از نوتردام ؟

به گزارش راستابلاگ دو سال پیش فرانسه و جهان شاهد آتشسوزی مهیب کلیسای تاریخی «نوتردام» بودند، حالا مدتی است روند آماده سازی مرمت این بنا شروع شده تا برای سال ۲۰۲۴ برای میزبانی آماده باشد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، در عصر ۱۵ آوریل ۲۰۱۹ بود که شعله های آتش کلیسای تاریخی نوتردام را فراگرفت؛ درحالی که بر اثر این حادثه مناره و بخش اعظمی از سقف کلیسا ویران شد اما تلاش آتش نشان ها سبب شد این میراث تاریخی به صورت کامل از بین نرود. با این وجود راه طولانی و دشواری برای مرمت این بنا باقی است و انتظار می رود «نوتردام» در آوریل ۲۰۲۴ یعنی پنج سال بعد از آتشسوزی به شکوه سابقش بازگردد.
«امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه مدتی بعد از آتشسوزی برای بازسازی «نوتردام» مهلت پنج ساله تعیین کرد تا بر این اساس بازدید از این بنا در زمان میزبانی فرانسه برای بازی های المپیک تابستانه ۲۰۲۴ امکان پذیر باشد.
ناظر پروژه بازسازی این کلیسا ماه گذشته اظهار داشته بود: «با این که در راه بازسازی این بنا برای سال ۲۰۲۴ هستیم اما با حجم زیادی از کارها برای مرمت مواجه هستیم.»
روند اصلی بازسازی این بنا هنوز آغاز نشده است. تابحال فعالیتهایی برای ایجاد ایمنی کافی و همینطور جداسازی ۴۰هزار تکه داربست سوخته شده در آتش صورت گرفته است. چنین فعالیتهایی باید تا تابستان به اتمام برسند تا شرایط لازم برای آغاز روند اصلی بازسازی از اوایل سال آینده ایجاد شود.
پروژه بازسازی این کلیسا با کمک بودجه ۸۳۳ میلیون یورویی که توسط کمپین های داوطلبانه داخلی و خارجی جمع آوری شده است صورت خواهد گرفت، با این وجود امکان دارد این بودجه برای اتمام بازسازی این موزه کافی نباشد.
۷۰ میلیون یورو این بودجه از خارج از فرانسه بوده که نیمی از آن از ایالات متحده آمریکا تأمین شده است.
هم اکنون حدود ۱۰۰۰ درخت بلوط برای بازسازی مناره کلیسا در نظر گرفته شده است.
علاوه بر این که در این زمان صدها کارشناس مشغول ایجاد ایمنی و تعمیر بخش هایی از کلیسا بوده اند، محققان هم در جست وجوی دلیل این آتشسوزی بوده اند و حالا مقرر است روند یک ماهه بررسی شواهد جمع آوری شده از محل آغاز شود.
نقاط ضعف مختلفی در سیستم ایمنی این کلیسا شناسایی شده است که همچون آنها به زنگ اخطار که به نظر می آید دیرتر عمل کرده است و همینطور سیستم برقی یکی از آسانسورها میتوان اشاره نمود.
با عنایت به این که دو سریال تلویزیونی و یک فیلم سینمایی درباره آتشسوزی ۱۵ آوریل و کوشش برای نجات این ساختمان ۸۵۰ ساله در دست تولید قرار دارند، به نظر می آید آتشسوزی «نوتردام» بزودی از یاد مردم نخواهد رفت.
یک مینی سریال شش قسمتی از «نتفلیکس» به تاثیرات این آتشسوزی بر مردم نقاط مختلف فرانسه خواهد پرداخت.
یک سریال انگلیسی زبان دیگر هم بر مبنای تحقیقات در رابطه با این آتشسوزی که توسط نیویورک تایمز صورت گرفته است ایجاد می شود.
همینطور «ژان ژاک آنو» کارگردان فرانسوی ساخت فیلمی سینمایی درباره این آتشسوزی را شروع کرده است. وی در گفت وگویی با خبرگزاری فرانسه بیان نمود: «شخصیت اصلی این فیلم، ستاره این فیلم، «نوتردام» است. شبیه این است که روایتگر داستان قربانی ای هستم که در حال جان دادن است و پزشک ها به او نمی رسند... جای شکر باقی است که آخر این داستان خوشحال کننده است.»




منبع:

1400/01/23
15:27:29
5.0 / 5
985
تگهای خبر: سیستم , سینما
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲