روایت ایران زاد از بوشهری ها

روایت ایران زاد از بوشهری ها

مستند بلند «ایران زاد» به کارگردانی مجید عزیزی و تهیه کنندگی مهدی مطهر، این روزها رودرروی بوشهری ها قرار گرفته است.


به گزارش راستابلاگ به نقل از روابط عمومی پروژه، ساخت مستند سینمایی «ایران زاد» که از اوایل سال ۱۳۹۹ در استان چهارمحال و بختیاری کلید خورده و تابحال در استان های مختلف کشور فیلم برداری شده، مقرر است تا ماههای آینده ادامه پیدا کند و بعد از اتمام مراحل فنی در سینماهای کشور و جشنواره های داخلی و خارجی نمایش داده خواهد شد.
این مستند در هشتمین سفر استانی خود میهمان مردم جنوب شده و «خضر عزیززاده» معروف به «عمو خدر» خیام خوان مشهور بوشهری، در این سفر از تجربه های جالب خیام خوانی اش گفته است.
همینطور دوربین «ایران زاد» رودرروی «سوناز یوسفی»، که بعنوان نخستین زن نوازنده نی انبان معرفی شده قرار گرفته تا از چالش های این عرصه و موفقیت هاش بگوید. «علی زیارت زاده» غریق نجات بوشهری هم از داستان های تلخ و شیرینش گفته است. در این سفر، «ایران زاد» پای صحبت ناخدای قدیمی بوشهر درباره دنیای روی دریا و سفرهای دریایی و هم «یاحسینی»، دمام زن مشهور بوشهری نشسته است.
روند فیلم برداری مستند سینمایی «ایران زاد» در شهرها و روستاهای مختلف ایران به علت شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا، کندتر از آن چه در تصمیم اولیه تیم تولید بوده پیش می رود. به قول مجید عزیزی، کارگردان این مستند، «ایران زاد» درباره اقلیم ایران یا تاریخ آن نیست، بلکه به تجربه های زیسته ایرانی ها معاصر می پردازد.
دیگر عوامل اصلی این فیلم عبارتند از: مشاور پروژه: حامد شکیبانیا، مدیر تولید: محمدهادی حیدری، دستیار کارگردان: فاطمه سادات ابوترابی، سرپرست گروه تحقیق: ایمان معصومی، پژوهشگر: علیرضا زارعی، مدیر فیلم برداری: میثم بابایی، تدوین گر: محمدحسین حیدری، مدیرصدابرداری: احمد افشار، مدیر برندینگ: علی قرائتی، طراح گرافیک: سیدعلی میرفتاح، مدیر رسانه ای: فرنوش آباء، عکس: مهدی کریمی.




منبع:

1400/01/17
16:34:56
5.0 / 5
1050
تگهای خبر: جشنواره , سفر , سینما
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳