شركتهای خلاق در 12 حوزه عملكردی كمك هزینه دریافت می كنند

شركتهای خلاق در 12 حوزه عملكردی كمك هزینه دریافت می كنند

راستابلاگ: بنا بر اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکتهای خلاق در ۱۲ حوزه عملکردی، بازاریابی و فروش، بسته کمک هزینه خدمات عارضه یابی دریافت می کنند و این خدمات با حمایت ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق عرضه می شود.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، بسیاری از شرکتهای تجاری، تولیدی، خدماتی، صنعتی و همینطور نهادها و سازمان ها، با مشکلاتی در فرایندهای خود مواجهند. این مشکل امکان دارد در یک شرکت، ناکارآمد بودن خط تولید باشد و در یک واحد دیگر، مشکل در جانمایی نیروی انسانی مورد استفاده باشد.
در این راستا، گروه های متخصصی وجود دارند که در رشته های مختلف خدمات عارضه یابی عرضه می دهند. خدمات عارضه یابی مشتمل بر پایش، سنجش و یافتن مشکل و عرضه راهکارهای منطقی و قابل اجرا می باشد.
یکی از حوزه هایی که خیلی از شرکت ها با آن مشکل مواجهند. بخش فروش و بازاریابی است. در صورتیکه خیلی از شرکتهای خلاق بتوانند بخش فروش خویش را به درستی مدیریت کنند و استراتژی مناسبی برای بازاریابی خود داشته باشند، احتمالاً بخش عمده ای از مشکلات آنها مرتفع خواهد شد.
ازاین رو ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، برای کمک به رفع این مشکل، کمک هزینه خدمات عارضه یابی تا سقف ۳۰ میلیون ریال در نظر گرفته است.
عارضه یابی شرکتهای خلاق یکی از مهم ترین عوامل شناخت عوامل تأثیرگذار بر موفقیت کسب وکارهای دانش بنیان و خلاق است. این در شرایطی است که معمولاً تحلیل معیارهای مورد توجه در بازاریابی و شناخت تعارض ها کمتر مورد توجه و تمرکز فناوران و صاحبان شرکت ها بوده و عموماً در این بخش گرفتار چالش و ضعف هستند.
خدمات عارضه یابی بازاریابی و فروش شرکتهای خلاق شامل ارزیابی و بررسی زیرساخت ها و سوابق شرکت به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف قابل بهبود در هر ۱۲ حوزه عملکردی بازاریابی و فروش شرکت است.
به گزارش روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ۱۲ حوزه عملکردی بازاریابی و فروش یک شرکت خلاق نیز، شامل تحقیقات بازار، برنامه ریزی بازاریابی و فروش، طراحی مدل کسب و کار، بهبود محصول از منظر واحد بازاریابی، مدیریت شبکه توزیع، قیمت گذاری، برندسازی، تبلیغات و ترویج، بازاریابی مستقیم، خدمات بعد از فروش، مدیریت ارتباط با مشتری و فرایندهای پشتیبان بازاریابی و فروش است.
یک کارشناس با بررسی دقیق تمام این مراحل، نسبت به مشکل یابی اقدام می کند و بعد از تشخیص عارضه، راهکار حل آن را هم عرضه می کند.
خدمات عارضه یابی بازاریابی و فروش برای شرکتهای خلاق با درآمد کمتر از صد میلیارد ریال در آخرین سال مالی به صورت ۱۰۰ درصد مجانی بوده و تا سقف ۳۰ میلیون ریال توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پرداخت، می شود.




منبع:

1400/01/11
19:37:15
5.0 / 5
985
تگهای خبر: تخصصی , خدمات , سازمان , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱