پوستر و سامانه دهمین جشنواره بین المللی فیلم كوتاه و عكس دانشجویان رونمایی گردید

پوستر و سامانه دهمین جشنواره بین المللی فیلم كوتاه و عكس دانشجویان رونمایی گردید

به گزارش راستابلاگ پوستر و سامانه دهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و عکس دانشجویان امید در نشستی با حضور دکتر غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و محمدهادی عسکری، مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی این وزارت رونمایی گردید.


به گزارش راستابلاگ به نقل از وزارت علوم، در این نشست دکتر غفاری با قدردانی از تلاشهای صورت گرفته به منظور برگزاری این جشنواره بین المللی دانشجویی عنوان کرد: هنگامی که یک رویداد به صورت منظم و با مشارکت چشم گیر عناصر مؤثر آن برگزار می شود، در واقع میتوان اظهار داشت که جنبه تاریخی پیدا می کند و این مهم در مورد جشنواره بین المللی دانشجویی فیلم کوتاه و عکس امید در حال تحقق است.
وی این جشنواره را عرصه ای برای کنش گری علاقه مندان و فعالان فیلم کوتاه و عکس در مجموعه نظام آموزش عالی کشور دانست و اضافه کرد: سهم ارزشمند ای که برگزیدگان جشنواره امید در رویدادهایی فراتر از حوزه دانشگاه‌ بخصوص در جشنواره بین المللی فیلم فجر طی سالهای اخیر کسب کرده اند، مبین اثر بخشی و اعتباری است که این جشنواره در سطح عمومی جامعه به دست آورده است.
دکتر غفاری در ادامه با تاکید بر لزوم پیوند کنش گری دانشگاه در عرصه های هنری با امور اجتماعی اظهار داشت: تعامل صورت گرفته با مجموعه های مسئول در مورد موضوعات این جشنواره همچون نقاط قوت این رویداد به حساب می آید.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اضافه کرد: ارتقای جشنواره امید به فراتر از مرزهای کشور و ورود به عرصه بین المللی یک دستاورد مهم تلقی می شود که می تواند دامنه تأثیرات آنرا افزایش دهد.
او همینطور ایجاد زمینه بهره گیری از ظرفیت و دانش استادان و اعضای هیأت علمی مرتبط در چارچوب سینمای دانشگاهی را از دیگر خصوصیت های این دوره از جشنواره عنوان نمود و اظهار داشت: این امر باعث می شود تا عمق جشنواره محدود به فعالیتهای دانشجویی نشود.
دکتر غفاری در انتها با اشاره به اینکه این جشنواره بین المللی مزین به نام امید است و این مهم یکی از الزامات و لزوم های جامعه در شرایط کنونی است، افزود: با تمهیدات اتخاذ شده و با فروکش کردن همه گیری بیماری کرونا شاهد افزایش میزان مشارکت علاقه مندان و گرمای حضور فعالان عرصه فیلم کوتاه و عکس در این جشنواره باشیم.
محمدهادی عسکری، مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم هم با تاکید بر اینکه جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و عکس امید بستری برای بروز استعداد ها و فعالیتهای خود انگیخته دانشجویان و مجموعه های دانشجویی در حوزه تولید فیلم کوتاه و عکس به حساب می آید، عنوان کرد: بر مبنای ضرورتی که در این حوزه وجود داشت، تلاش شد تا این رویداد به صورت منسجم برگزار گردد.
وی ادامه داد: هویت بخشی به این جشنواره یکی از الزاماتی بود که طی دوره های اخیر با نامگذاری این رویداد بعنوان «امید» دنبال شد.
عسکری در ادامه اظهار داشت: برنامه ریزی جشنواره بگونه ای صورت گرفته که در آن استانداردهای لازم از راه بهره گیری از ظرفیت استادان، صاحب نظران و فعالان حرفه ای عرصه سینما و عکس مد نظر قرار گرفته و خوشبختانه نتایج مطلوبی را به دنبال داشته است.
مقداد جعفرزاده دبیر دهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و عکس دانشجویان امید هم در این جلسه اظهار داشت: خوشبختانه در سایه حمایت های معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و با ریل گذاری صحیح انجام شده، جشنواره فیلم کوتاه و عکس امید به یکی از جشنواره های مرجع در میان فعالان هنری دانشگاه ها تبدیل گشته است.
او همینطور در تبیین موضوعات جشنواره اضافه کرد: علاوه بر بخش آزاد، موضوع هایی از قبیل اعتیاد و صدمه های اجتماعی، زیست کرونایی، جهان ضد خشونت و افراطی گری و هم تهران، پایتخت ایران به این دوره از جشنواره افزوده شده است.
جعفرزاده با بیان تقویم زمانی جشنواره اظهار داشت: مهلت فراخوان شرکت در جشنواره تا ۱۲ خرداد ماه سالجاری است و طبق برنامه ریزی انجام شده، جشنواره امید طی روزهای ۲۵ لغایت ۲۸ تیر ماه سالجاری برگزار می گردد.
علاقه مندان می توانند با رفتن به پایگاه اطلاع رسانی جشنواره به نشانی www.omidfestival.ir در جریان جزئیات آن قرار گیرند.



1400/01/10
23:33:18
5.0 / 5
1080
تگهای خبر: بین المللی , جشنواره , دانشگاه‌ , رونمایی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲