نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها:

انقلاب اسلامی ایران هیچ گاه گرفتار افراط و تفریط نشده است

انقلاب اسلامی ایران هیچ گاه گرفتار افراط و تفریط نشده است

راستابلاگ: نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اظهار داشت: انقلاب اسلامی شعارهای فطری دارد، نقدپذیر است و دائما خودرا تجدید می كند، ولی به این معنا نیست كه از ارزش هایش عقب نشینی كند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین دكتر مصطفی رستمی امروز در همایش بین المللی چهار دهه رهبری انقلاب اسلامی ایران كه در جزیره قشم برگزار شد، با بیان این كه انقلاب های دنیا عمدتاً بر بستر افراط و خونریزی شكل گرفته اند، اظهار داشت: تلفات انقلاب روسیه ۳۰ میلیون نفر بود و انقلاب فرانسه به دیكتاتوری ناپلئون رسید.
وی افزود: برخی انقلاب ها باز گرفتار تفریط شدند، كما این كه انقلاب مصر با تلفات فراوان آغاز شد و بعد مدتی انقلابیون به زندان افتادند و منتظر اعدام هستند، اما انقلاب اسلامی ایران نه در بستر افراط و بی رحمی افتاد و نه در دام تفریط و انفعال قرار گرفت.
نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اظهار نمود: ملت ایران آغاز دهه پنجم انقلاب را با یك حماسه جشن گرفتند. ترامپ به سران عرب حاشیه خلیج فارس می گفت "اگر ما نبودیم شما باید ظرف یك هفته فارسی حرف می زدید"، اما ملت با حماسه خود كاری كرد كه ترامپ خودش مجبور به فارسی صحبت كردن و زدن توییت فارسی شود.
رستمی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت تعدادی از مدافعان انقلاب اسلامی در حادثه تروریستی زاهدان، اضافه كرد: این نوع همایش ها پاسخ درستی به چنین اتفاقاتی است.
نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها افزود: اگر جریان تكفیری، داعش و امثال آنكه دست پرورده های آمریكا در منطقه هستند، فرصت پیدا كنند، همین آثار را خواهیم دید.
وی اشاره كرد: اگر بخواهیم عملكرد رهبران انقلاب اسلامی را خلاصه نماییم، هر دوی این شاگردان مكتب دوده (ع) مسیر هدایت جامعه به سمت تمدن اسلامی را دنبال كرده اند.
نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اظهار داشت: ابتدای تأسیس نهضت انقلاب و نخستین شعله های آن به سال ۱۳۲۳ و كتاب كشف اسرار امام راحل باز می گردد. ایشان در این كتاب به مبانی نظام اسلامی می پردازند و بعد همین هدف را در چارچوب های مختلف دیگر دنبال می كنند.
رستمی اظهار نمود: اگر بخواهیم كل نهضت را یك ارزیابی كلی داشته باشیم، حركت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری از تحول درون انسان ها شروع شد. هدف بعدی رهبری انقلاب حركت دادن جامعه به سمت هدف آرمانی جهان اسلام و انبیا و بعثت است كه تحقق جامعه توحیدی مبتنی بر معارف اسلام بود.
نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها درباب بیانیه اخیر رهبری، افزود: ایشان درباره محورهای جمهوری اسلامی می گویند كه این جمهوری نظامی است كه شعارهایی بر اساس فطرت دارد و چون فطرت كهنگی ناپذیر است، شعارهای آن همچون آزادی، عدالت، عقلانیت و برده داری باز كهنه نمی گردد.
وی اشاره كرد: تمام تلاش دشمن در سال های پس از انقلاب این بوده كه به دنبال مسیر جعلی برای منحرف كردن اسلام خواهی و جهان اسلام باشد.
رستمی اظهار نمود: "كیسینجر" مشاور وقت امنیت ملی آمریكا پس از رحلت امام خمینی (ره)، گفت "مردی كه خواب را از چشمان غرب ربوده بود، از دنیا رفت و ما نمی دانستیم كه فردا اقدام او چه خواهد بود".
وی اضافه كرد: امام خمینی (ره) به این علت غیرقابل پیش بینی بود كه با معیارهای قرآن و توحیدی حركت می كرد و این برای نظام فكری غیرتوحیدی غرب قابل تحلیل نبود و بنا بر این ضربات ایشان خردكننده بود.



1397/11/25
22:48:16
5.0 / 5
4389
تگهای خبر: بین المللی , دانشگاه‌ , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳