دانشمندان صفحات پلاستیكی را با انرژی نور معلق كردند

دانشمندان صفحات پلاستیكی را با انرژی نور معلق كردند

راستابلاگ: پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدیدی توانستند صفحات پلاستیکی را تنها با کمک انرژی حاصل از نور معلق نگه دارند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، پژوهشگران "دانشگاه پنسیلوانیا"(University of Pennsylvania) با به کار بردن انرژی حاصل از مجموعه ای LED در محفظه خالی، کاری کرده اند که دو صفحه پلاستیکی کوچک فقط با بهره گیری از نور، شناور بمانند.
بااینکه دانشمندان پیش تر نیز از این پدیده فیزیکی برای شناور کردن هواپخش های نامرئی در ابزارهای ریزسیال بهره برده بودند، هیچ گاه جسمی که به اندازه کافی برای برداشتن بزرگ باشد، جا به جا نشده بود. همین موضوع، این پژوهش را به یک موفقیت بزرگ تبدیل می کند.
پژوهشگران توانستند صفحاتی از جنس مایلار(Mylar) را که قطر هر کدام به اندازه یک مداد بود، با کمک انرژی حاصل از نور معلق نگه دارند. این معلق شدن به خاطر انرژی حاصل از LED امکان پذیر شد که قسمت زیرین صفحات مایلار را گرم نگه می دارند. این موضوع، انرژی ذرات هوای زیر پلاستیک را تامین می کند.
بااینکه ممکنست که این ایده کاملا انتزاعی به نظر برسد اما شاید بتوان از این فنآوری برای یادگیری بیشتر در مورد مزوسفر استفاده نمود. بررسی این ناحیه مرتفع از جو بسیار دشوار است برای اینکه نمی توانیم به آن دسترسی داشته باشیم. فشار موجود در جو مریخ، به مزوسفر زمین شباهت دارد و نشان میدهد که مطالعه مزوسفر می تواند به توسعه فناوری های مربوط به مریخ کمک نماید.
پژوهشگران به یک مدل نظری نیز مجهز شده اند که می تواند نحوه رفتار صفحات گوناگون شناور در جو را شبیه سازی کند. پژوهشگران حالا با استفاده از این فنآوری ها در حال توسعه یک سامانه پرواز هستند که می تواند سنسورهای کوچک را با استفاده از این فنآوری معلق مبتنی بر نور، درون مزوسفر ببرد.
این ایده هنوز در مراحل ابتدایی خود به سر می برد. بگفته پژوهشگران، خیلی از چالش های هواشناسی وجود دارند که باید قبل از به کار بردن چنین فناوری هایی برطرف شوند.




منبع:

1399/11/28
21:14:56
0.0 / 5
985
تگهای خبر: دانشگاه‌ , سفر , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴