رئیس جهاد دانشگاهی مطرح كرد

ضرورت تحقیق در زمینه تولید برنج مقاوم به كم آبی

ضرورت تحقیق در زمینه تولید برنج مقاوم به كم آبی

راستابلاگ: رئیس جهاد دانشگاهی اظهار داشت: با عنایت به خشكسالی موجود، تحقیقات درباب تولید برنج مقاوم به كم آبی می تواند در مازندران صورت بگیرد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، حمیدرضا طیبی در دیدار با استاندار مازندران با اشاره به اینكه جهاد دانشگاهی می تواند در حوزه هایی كه به توسعه منجر شود، ورود كند، اظهار نمود: جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی علاوه بر خبرگزاری های ایسنا و ایكنا، فعالیت های مناسبی در حوزه انتشارات، مباحث قرآنی و مناظرات دانشجویی انجام داده است.
وی با اشاره به اینكه جهاد دانشگاهی در مباحث پژوهشی باز به خوبی ورود كرده است، اظهار داشت: پژوهش در حوزه پزشكی همچون رویان و مركز تحقیقات سرطان، كشاورزی و اصلاح نژاد دام، شبیه سازی حیوانات در حال انقراض بخش دیگری از فعالیت های جهاد دانشگاهی است.
رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به لزوم توجه به قابلیت بهره گیری از گیاهان دارویی در كشور، اشاره كرد: اولین پژوهشكده گیاهان دارویی در كشور توسط جهاد دانشگاهی به راه افتاده است.
طیبی با تاكید بر اینكه مباحث گردشگری باز مورد توجه جهاد دانشگاهی قرار دارد، اظهار داشت: اولین پژوهشكده گردشگری و دانشكده علمی فرهنگی با هدف ارتقای هویت ایرانی اسلامی در كشور به راه افتاده است.
رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به اینكه گردشگری در مزرعه می تواند بعنوان یك الگو در مازندران اجرایی شود، خواهان حمایت مادی و معنوی استانداری از این مساله شد.
وی با اشاره به اینكه در فعالیت های آموزشی دانشجویان را به سمت كارآفرینی سوق می دهیم و شعارمان هر دانشجو یك كارآفرین است، اضافه كرد: توسعه مشاغل خانگی برمبنای مزیت های بومی استان ها در دستور كار جهاد دانشگاهی قرار دارد.
رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به اینكه به سبب طبیعت بسیار مناسب مازندران و نزدیكی به پایتخت، مباحث مربوط به گردشگری می تواند در دستور كار قرار بگیرد، اظهار داشت: گردشگری مزرعه، می تواند بعنوان یك مدل گردشگری در مازندران معرفی و اجرایی شود كه نیازمند حمایت مادی و معنوی استانداری است.
وی اشاره كرد: در زمینه پسماند باز جهاد دانشگاهی تجربه مناسبی دارد و می تواند آنرا به مسئولان اجرایی استان عرضه نماید.

نیاز‬ به استفاده‬ از‬ تمام‬ ظرفیت‬ های‬ علمی‬ و‬ اجرایی‬ برای مقابله‬ با پسماند
واحد عبدالهیان، رئیس جهاد دانشگاهی مازندران باز در این دیدار با اشاره به اینكه تمامی برنامه های جهاد دانشگاهی مازندران متناسب با ظرفیت های ذاتی این استان است، اشاره كرد: ورود جهاد دانشگاهی مازندران در بحث پسماند موید این بحث است و بنظر می رسد با عنایت به مسئله حاد پسماند در این استان، این امر باید نهادسازی شود تا یك مجموعه خاص متولی پاسخگویی نسبت به این مساله شود و تمام ظرفیت های علمی و اجرایی مازندران را گرد هم بیاورد تا مشكل را برطرف كند.
وی با اشاره به اینكه جهاد دانشگاهی با محوریت توسعه مازندران فعالیت می كند، اظهار داشت: در امتداد توسعه مازندران، حضور در اتاق فكر توسعه و تعالی استان و تشكیل ۵ كمیته ذیل كارگروه مدیریت دانش و توسعه رسانه ای كه مسئولیت آن بر عهده جهاد دانشگاهی است، در دستور كار قرار گرفته است.
رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با اشاره به اینكه در توسعه استان هر مأموریتی كه بر روی زمین مانده است را به جهاد دانشگاهی واگذار كنید، اظهار نمود: برای توسعه استان نیاز است كه بصورت فعالانه و مسئولانه ورود نماییم و برای تحقق آن باز انجام حمایت های مادی و معنوی لزوم دارد.

ورود كاربردی و عملیاتی به سوژه توسعه آب
احمد حسین زادگان، استاندار مازندران باز در این دیدار با اشاره به اینكه جهاد دانشگاهی در سال های گذشته مورد توجه قرار نگرفته است كه دلیل اصلی آن عدم شناخت مردم و دستگاه های اجرایی نسبت به فعالیت هایی است كه انجام می دهند، اظهار نمود: فعالیت ها و شرح وظایف جهاد دانشگاهی باید بیشتر از گذشته منعكس شود.
وی با اشاره به اینكه جهاد دانشگاهی مازندران توانمند است و فعالیت های مناسبی را انجام داد كه سبب شناخت بیشتر آن شد، اشاره كرد: جهاد دانشگاهی در مسائل توسعه آب مازندران باید كاربردی تر و عملیاتی تر وارد شود.
استاندار مازندران با اشاره به اینكه اولویت نخست كشور، رفع مشكلات اقتصادی می باشد، اشاره كرد: در مسائل اقتصادی جهاد دانشگاهی ورود پیدا كرده است كه بعنوان مثال مبادرت به راه اندازی فاز نیمه صنعتی در زمینه تولید جلبك شده است كه این امر می تواند مورد حمایت دولت باز قرار بگیرد.

اصلاح نژاد در دام می تواند انقلابی در تولید گوشت در مازندران احداث كند
حسین زادگان با تاكید بر اینكه اصلاح نژاد در دام می تواند انقلابی در تولید گوشت در مازندران احداث كند، اظهار داشت: چنانچه جهاد دانشگاهی مازندران در این زمینه وارد شود از آن حمایت می نماییم.
وی با تاكید بر اینكه جهاد دانشگاهی می تواند در حوزه های كشاورزی، برنج مقاوم به كم آبی، جلبك، گردشگری در مزرعه و اصلاح نژاد دام در مازندران ورود پیدا كند، اظهار نمود: در بحث تفاهم نامه صورت گرفته استاندار سابق مازندران با جهاد دانشگاهی در موضوعات در رابطه با توسعه استان، تمامی تعهدات صورت گرفته را می پذیرم.
استاندار مازندران با اشاره به اینكه با عنایت به كم آبی در سال گذشته، نیاز به تحقیقات در تغییر الگوی كشت داریم، اظهار داشت: در زمینه گیاهان دارویی و یا سایر طرح هائی كه دارای توجیه اقتصادی می باشد می بایست الگوهای مناسب به مردم معرفی شود.




1397/11/08
16:36:54
5.0 / 5
4710
تگهای خبر: دانشگاه‌ , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵