از سوی جهاددانشگاهی البرز؛

اختتامیه جشنواره ملی امیركبیر مجازی

اختتامیه جشنواره ملی امیركبیر مجازی

دبیر علمی جشنواره امیركبیر اظهار داشت: اختتامیه این جشنواره با شعار ˮاقدام عملی برای تعامل و ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعهˮ، 20 دی ماه از طرف جهاددانشگاهی البرز به صورت مجازی انجام می شود.



به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، دکتر محمد نبیونی با اشاره به برنامه ریزی برای اجرای اختتامیه جشنواره امیرکبیر اظهار نمود: سالهای زیادی است که در دانشگاه‌ ا و مراکز علمی و فناوری موضوع ارتباط علم و صنعت و ارتباط وسیع تر با جامعه در حوزه های کارکردی و پژوهشی مطرح است و موفقیت های نیز داشته ایم.

وی اضافه کرد: نیازهای جدی ای در جامعه ما وجود دارد و بواسطه شرایط خاص خصوصاً شرایط تحریم و بحث عوارض آن، نیاز داریم که کارهای دانشگاهی به رفع مشکلات به شکل جدی بپردازند. بنا بر این بر آن شدیم که با مجموعه تجاربی که در جهاددانشگاهی در حوزه برگزاری جشنواره ملی وجود دارد و با کمک همه ارکانی که در رابطه با این مساله هستند جشنواره طرح ها، پایان نامه ها و رساله های دانشجویی کاربردی و کارفرما محور «امیر کبیر» با همراهی جهاددانشگاهی، اتاق صنعت، معدن و تجارت و با همکاری دانشگاه های مختلف و بنیاد نخبگان استان برگزار نماییم.

عضو هیات دانشگاه خوارزمی اظهار داشت: هدف ما مشارکت و انتخاب رساله ها، پروژه ها و پایان نامه ها در بخش های مختلف، استاد و دانشجوی برتر است تا پیش از به انتها رسیدن بتوانند مناسب با فعالیت خود کارفرمایی مناسب پیدا کنند.

نبیونی، حوزه های قابل رقابت در این جشنواره را شش گروه اعلام نمود و اظهار داشت: حوزه هایی که در جشنواره سال ۱۳۹۹ رقابت دارند در شش گروه دسته بندی شده اند که عبارتند از: کشاورزی و منابع طبیعی، فنی و مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه، زبان و هنر که در مقطع ارشد و دکتری قابل رقابت است.

دبیر علمی جشنواره امیرکبیر درباب شرایط شرکت در جشنواره اظهار داشت: دوره زمانی در نظر گرفته شده برای شرکت دادن پایان نامه، رساله و طرح های به پایان رسیده، بازه زمانی یکم مهرماه ۹۷ تا ۳۰ آبان ۹۹ اعلام شده بود. به خاطر ویروس کرونا، پذیرفته شدگان و برندگان بوسیله فضای مجازی اعلام و در یک فضای مجازی مناسب مورد قدردانی قرار خواهند گرفت و گواهی ها و تقدیرنامه های مربوطه به آنها اهدا خواهند شد.

وی در ادامه اضافه کرد: ما این نوید را به کسانی که در این جشنواره حائز رتبه می شوند می دهیم که این گواهی ها و تقدیرنامه ها برایشان در زمینه های شغلی و ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر بسیار مفید خواهد بود. ما دائما در حال مکاتبه و صحبت با وزارت خانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و حتی وزرات جهاد کشاورزی جهت استفاده از نتایج این جشنواره هستیم.

رییس بنیاد ملی نخبگان استان البرز در ادامه اضافه کرد: این جشنواره به صورتی تسهیل کننده شرکت کنندگان و رتبه های برتر در حوزه های مختلف تحصیلی و شغلی است.

وی درباب نتیجه نزدیکی صنعت و دانشگاه اظهار داشت: این که جهاددانشگاهی و اتاق اصناف با هم به این کار بپردازند نشان دهنده آنست که این نیاز جدی بوده و برگزاری جشنواره به ایجاد یک رقابت و افزایش انگیزه کمک شایانی می کند. با کمک این جشنواره به سمت مطلوب پیش می رویم. شعار این جشنواره اقدام عملی برای تعامل و ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت است.

دبیر علمی جشنواره امیر کبیر در ادامه اظهار داشت: تا حالا حدود ۱۰۰ تقاضا به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، البته پیش بینی های ما آمار بالاتری بود اما به سبب شیوع ویروس کرونا و مجازی بودن جشنواره مقداری افت آمار داشته ایم که البته معمولا در ایام پایانی ثبت نام به این تعداد افزوده خواهد شد.

وی درباب ارسال آثار و مدارک اظهار داشت: بااینکه مدت زمان مشارکت در جشنواره آخر آبان ماه بود اما از علاقه مندان درخواست داریم اطلاعات خودرا هر چه زودتر در سایت بارگذاری کنند، علاقه مندان تا ۱۵ آذر فرصت ثبت اطلاعات را دارند تا هرچه سریعتر این آثار بررسی و نهایتا در ۲۰ دی نتایج اعلام گردد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی البرز، رئیس بنیاد نخبگان استان البرز اضافه کرد: علاقه مندان می توانند در صورت نیاز با شماره تلفن۰۲۶۳۳۴۲۰۱۸۶ تا ۹۰ داخلی ۶۰۵ تماس بگیرند. در ضمن پایگاه payanname.alborzjde.ir برای اطلاعات بیشتر در اختیار علاقه مندان است.






1399/09/03
13:53:56
5.0 / 5
1067
تگهای خبر: جشنواره , دانشگاه‌ , سایت , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵