صدور بیشتر از 1000 میلیارد تومان ضمانت نامه از جانب صندوق نوآوری برای دانش بنیان ها

صدور بیشتر از 1000 میلیارد تومان ضمانت نامه از جانب صندوق نوآوری برای دانش بنیان ها

صندوق نوآوری و شكوفایی در ۸ ماهه سالجاری تابحال بیشتر از هزار میلیارد تومان ضمانت نامه برای شركتهای دانش بنیان صادر كرده است و شركتهای فعال در زمینه ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته و سخت افزارهای برق و الكترونیك، لیزر فوتونیك بیشترین میزان استقبال از صدور ضمانت نامه را داشتند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، به صورت معمول کارفرمایان بخصوص کارفرمایان بزرگ یا دولتی جهت شرکت در مناقصه یا مزایده، عقد قرارداد و پیش پرداخت پیمانکاران، ضمانت نامه مطالبه می کنند. ضمانت نامه سندی است که نهاد مالی به نفع کارفرما صادر می کند و انجام تعهدات را از جانب پیمانکار به صورت مالی تضمین می نماید. صندوق نوآوری و شکوفایی در این راستا خدمات صدور ضمانت نامه به شرکتهای دانش بنیان را عرضه می کند که میزان ضمانت نامه های صادر شده از جانب صندوق نوآوری برای شرکتهای دانش بنیان امسال در مقایسه با سال قبل صعودی بوده است.
نتایج بررسی تعداد شرکتهای دانش بنیان اخذکننده خدمت ضمانت نامه صندوق نوآوری و شکوفایی در ۸ ماهه اول سالجاری نشان داده است که ۶۷۰ فقره ضمانت نامه به مبلغ بیشتر از ۱۰۰۰ میلیارد تومان صادر شده که این میزان منجر به فروش محصولات دانش بنیان و ایجاد زمینه فروش نزدیک به ۵ هزار میلیارد تومان محصول دانش بنیان شده است.
صندوق نوآوری و شکوفایی در توافقاتی که با بانک ها داشته است، ۵۰ درصد از ودیعه نقدی را به جای شرکتهای دانش بنیان تأمین می کند؛ بدین سان اگر مقرر است شرکت در ازای ۱۰ درصد سپرده نقدی، ضمانت نامه دریافت کند، کافی است که ۵ درصد آنرا پرداخت کند و باقیمانده آنرا صندوق تقبل خواهد نمود.
همینطور صندوق نوآوری و شکوفایی توانسته طبق همین توافقات، تخفیف ۳۰ درصدی را به نفع شرکت ها در کارمزد صدور ضمانت نامه به دست آورد تا هزینه صدور ضمانت نامه برای شرکتهای دانش بنیان ارزان تر باشد.
الان صندوق نوآوری و شکوفایی صدور ضمانت نامه پیمان را از راه بیشتر از ۱۵ بانک عامل انجام می دهد؛ برای این منظور شرکتهای دانش بنیان می توانند برای قراردادها یا مناقصات در حوزه محصولات دانش بنیان درخواست خویش را به صندوق ارسال کرده تا ظرف سه روز کاری بررسی شده و به بانک مورد نظر شرکت معرفی شود.
در ۸ ماهه اول سالجاری شرکتهای دانش بنیان استان تهران بیشترین متقاضی دریافت کننده ضمانت نامه بودند و پس از استان تهران، به لحاظ مبلغ، استان فارس و به لحاظ تعداد استان اصفهان هم در رتبه های بعدی قرار دارند.
شرکتهای دانش بنیانی که احتیاج به ضمانت نامه بیشتری دارند و می خواهند این فرایند را بهتر انجام دهند می توانند از حد اعتباری ضمانت نامه صندوق نوآوری استفاده کنند، به این صورت که حد اعتباری شرکت در تعامل با بانک تعیین شده و در نهایت هر میزان ضمانت نامه تا سقف مشخص شده، به سرعت و بدون مشکل قابل دریافت است.
بر مبنای اعلام روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، در طبقه بندی حوزه فناوری شرکتهای فعال در زمینه ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته و سخت افزارهای برق و الکترونیک، لیزر فوتونیک بیشترین استقبال را از صدور ضمانت نامه داشتند. همینطور بهره برداران و ذینفعان اصلی ضمانت نامه های صادر شده صنایع نفت، گاز و انرژی بوده اند که شامل شرکتهای دارای پیمان با مجموعه وزارت نیرو، پتروشیمی، نفت و گاز هستند.




منبع:

1399/09/02
10:00:48
5.0 / 5
1500
تگهای خبر: خدمات , سخت افزار , شركت , صنایع
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴