رییس دانشگاه تربیت مدرس:

آموزش مجازی در طولانی مدت دانشجویان را منزوی خواهدنمود

آموزش مجازی در طولانی مدت دانشجویان را منزوی خواهدنمود

راستابلاگ: رئیس دانشگاه تربیت مدرس از تشكیل كارگروه مطالعات آموزش عالی دوران كرونا و پسا كرونا آگاهی داد و اظهار داشت: ادامه روند آموزش مجازی دانشجویان را در دراز مدت منزوی خواهدنمود.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، دکتر محمدتقی احمدی در سی وپنجمین گردهمایی مدیران گروه های آموزشی همه گیری کرونا را نوعی آزمایش الهی دانست و اظهار داشت: این ویروس توان و لطمه پذیری تمدن شگرف بشری و پیشرفت های تکنولوژی را در مقابل یک ویروس ناشناخته آزمود. در واقع بشر در مواجهه با این بیماری به ضعف های خود پی برد و دریافت که گرفتار غرور و قدرت کاذبی است که باید تعدیل شود.
وی در ادامه اشاره کرد: در دوران شیوع ویروس کرونا ویروس نه فقط سلامت جسمی انسان ها به مخاطره افتاد بلکه سلامت روح و روان افراد به سبب مشکلات به وجود آمده به دنبال این همه گیری جهانی، گرفتار تزلزل شد. اجتماعات، تشکل های تخصصی و اجتماعی، اقتصاد و توانمندی های آن همه گرفتار مشکل شدند.
دکتر احمدی درباب وضعیت آموزش عالی در مواجهه با مشکلات اپیدمی کرونا اظهار داشت: در حوزه آموزش عالی کوشش های بسیاری صورت گرفت تا از بروز لطمه پیشگیری شود و آموزش گرفتار وقفه نگردد. دانشگاه‌ ا با بهره مندی از آموزش مجازی و ابتکارهایی که در این راستا صرف کردند، به سرعت کارهای خودرا بازسازی کرده و از این حیث نمونه ای مثال زدنی برای دیگر ساختارهای اجتماعی هستند.
رییس دانشگاه تربیت مدرس اضافه کرد: دانشگاه ها بااینکه در بهره برداری از سیستم های IT و مجازی ارتقاء بسیار یافتند اما یک بعد فعالیت دانشگاه که حیات و زندگی دانشجویی است که تعطیل شد. دانشجویان در این دوران از همنشینی با دیگر دانشجویان، تعامل با اساتید و حضور در گروه های علمی و تحقیقاتی و آنچه دستاورد اینگونه ارتباطات است، محروم شدند. در واقع حیات اجتماعی دانشجویان دستخوش تغییراتی گردید که در سیستم های IT قابل بازسازی نیست و در طولانی مدت آنهارا منزوی و گرفتار لطمه می کند.
دکتر احمدی افزود: تربیت ذهنی و روانی دانشجو نیز یکی از دستاوردهای دوران تحصیل است که در آینده وی بسیار اثرگذار خواهد بود. این مهم در دوره آموزش مجازی کمتر میسر است که باید برای آن راهکاری یافت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، وی اشاره کرد: ما در دانشگاه تربیت مدرس بر آن شدیم تا شرایط را به شکلی فراهم نماییم که دانشجویان با رعایت پروتکل ها، حداقل حضور را داشته باشند، اما در این خصوص فراز و نشیب های بسیار داشتیم تا به حالت بهینه برسیم. امیدوارم "کارگروه مطالعات آموزش عالی در زمان کرونا و پسا کرونا" با بهره گیری از تجارب دانشگاه های داخلی و خارجی راهکاری بهینه سازی کرده و در اختیار دانشگاه ها قرار دهد.




منبع:

1399/07/26
13:59:58
5.0 / 5
1533
تگهای خبر: تخصصی , دانشگاه‌ , زندگی , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳