كوتوله ترین فضانورد جهان را بشناسید!

كوتوله ترین فضانورد جهان را بشناسید!

به گزارش راستابلاگ كوچولوترین فضانورد جهان خانم نانسی كوریه است كه فقط ۱۵۰ سانتی متر قد دارد. اما این خانم ریز نقش اقامتی بیشتر از ۱۰۰۰ ساعت فضا را در ۴ پرواز شاتل داشته است و نمونه عینی ضرب المثل فلفل نبین چه ریزه است!


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا؛ نانسی كوریه در ۲۹ دسامبر ۱۹۵۸‏ در ویلمینگتن آمریكا به دنیا آمد. در سال ۱۹۷۷ دبیرستان را به آخر رساند و به دانشگاه اُهایو رفت. جایی كه توانست در سال ۱۹۸۰ آنرا با دریافت كارشناسی زیست شناسی تمام كند. در سال ۱۹۸۵ از دانشگاه كالیفرنیای جنوبی درجه كارشناسی ارشد سامانه های امنیتی دریافت كرد. وی تحصیلات خویش را در رشته سازه های صنعتی در دانشگاه هیوستون ادامه داد و موفق به دریافت درجه دكترا در این زمینه گردید.
از سپتامبر سال ۱۹۸۷ در مركز فضایی جانسون بعنوان مهندس مشغول به كار شد. وی در ۱۷ ژانویه ۱۹۹۰‏ به جرگه فضانوردان ناسا پیوست و با عنوان متخصص مأموریت برای سفر با كیهان پیمای شاتل آموزش را شروع كرد. در آن زمان و با عنایت به جثه ریزنقش وی هیچ كس فكر نمی كرد، بتواند حتی دوره آموزشی پیش از پرواز را به آخر برساند و بزودی فشار تمرین های فضایی او را از میدان بیرون خواهد كرد، اما بر خلاف این نظرها وی نه تنها كار آموزش را با موفقیت تمام كرد بلكه توانست بعنوان یك متخصص ماموریت پر تلاش، در ۵ سفر مداری شاتل حضور پر رنگی داشته و یكی از زنان ركورددار پروازهای فضایی باشد.
ماموریت های فضایی وی عبارتند از:
پرواز شماره ۵۷ شاتل فضایی‏ از ‏۲۱ ژوئن ۱۹۹۳ به مدت ۹ روز و ۲۳ ساعت و ۴۴ ‏دقیقه
پرواز شماره ۷۰ شاتل فضایی از ‏۱۳ ژوئیه ۱۹۹۵ به مدت ۸ روز و ۲۲ ساعت و ۲۰ ‏دقیقه
پرواز شماره ۸۸ شاتل فضایی از ‏۴ دسامبر ۱۹۹۸ به مدت ۱۱ روز و ۱۹ ساعت و ۱۸ ‏دقیقه
پرواز شماره ۱۰۹ شاتل فضایی‏ از ‏۱ مارس ۲۰۰۲ به مدت ۱۰ روز و ۲۲ ساعت و ۱۰ ‏دقیقه
وی جمعا ۴۱ روز و ۱۵ ساعت و ۳۲ دقیقه‏ از عمر خویش را در فضا گذرانده است.
از سپتامبر سال ۲۰۰۳ بعنوان فضانورد و مدیر اداره امنیت و عملیات پشتیبانی شاتل فعالیت داشت. وی در مه سال ۲۰۰۵ از پروازهای فضایی كناره گیری كرد. هم اكنون بعنوان مشاور ارشد در مورد مسائل فنی اتوماسیون اداری، رباتیك و شبیه سازی اداره فنی و مهندسی مركز فضایی جانسون فعالیت دارد. در پرونده كاری او حدود ۴۰۰۰ ساعت پرواز با ۹ نوع مختلف از هواپیما دیده می گردد.
نام وی در تاریخ كیهان نوردی با عنوان دویست و نود و سومین فضانورد جهان، صد و هشتاد و ‏سومین فضانورد آمریكا و بیست و سومین زن فضانورد جهان به ثبت رسیده است.
وی دارای مدال «خدمت شایسته» وزارت دفاع آمریكا، مدال «خدمات استثنایی» ناسا و چهار مدال «پرواز فضایی» ناسا پرواز است.
وی متاهل است و یك دختر دارد.





1397/10/22
15:17:53
5.0 / 5
4922
تگهای خبر: خدمات , دانشگاه‌ , هواپیما
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵