رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد استاد فرشچیان خبر داد

ایجاد رشته های حوزه موسیقی در آینده ای نزدیك

ایجاد رشته های حوزه موسیقی در آینده ای نزدیك

به گزارش راستابلاگ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد هنرهای اسلامی و ایرانی استاد فرشچیان اظهار داشت: سال تحصیلی جدید در رشته های فرش و نقاشی دانشجو جذب می نماییم و در آینده ای نزدیك، به دنبال ایجاد رشته های حوزه موسیقی هستیم.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، بهمن نامور مطلق، بامداد امروز در آیین امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه‌ زاد اسلامی واحد هنرهای اسلامی و ایرانی استاد فرشچیان با پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی خلاق اظهار داشت: ما به دنبال دانشجویان کارآفرین هستیم و در دو حوزه نقاشی و فرش در سال تحصیلی جدید جذب دانشجو خواهیم داشت؛ همین طور برنامه هایی را برای معماری داخلی و صنایع دستی نیز در دستور کار قرار داده ایم.

وی ادامه داد: امیدواریم با هم افزایی و همکاری همه مسئولان بتوانیم شبکه همکاری را با نهادهای مختلف همچون وزارت ارشاد داشته باشیم. درحال حاضر کشور و حوزه آموزش در شرایط خوبی قرار ندارد؛ با این وجود اما با تلاش تمامی همکاران، فعالیت ها به خوبی پیش می رود.
نامور مطلق اشاره کرد: امیدواریم دانشجویان دانشگاه استاد فرشچیان، علاوه بر مهارت آموزی، حکمت نیز یاد بگیرند. برنامه های مختلفی را در آینده نزدیک خواهیم داشت، برنامه هایی همچون راه اندازی رشته های در رابطه با موسیقی نیز همچون برنامه های مهم ما شمرده می شود.

در سال های گذشته نتوانستیم به خوبی از ظرفیت های هنری کشور استفاده کنیم
در ادامه، محمد حسین ایمانی خوشخو رئیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی خلاق بیان کرد: دانشگاه استاد فرشچیان در گذشته با مشکلات مختلفی مواجه بود اما به همت مسئولان و هیئت امنای این دانشگاه، به سمت تبدیل شدن به یکی از دانشگاه های مولود انقلاب اسلامی پیش می رود.
وی ادامه داد: ما در گذشته دانشگاهی در حوزه تربیت هنرمند کم داشتیم و با خلا هنرمندان مجرب مواجه بودیم؛ اما امیدواریم دانشگاه استاد فرشچیان بتواند با تربیت هنرمندان فاخر، به دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی تبدیل گردد. ما متاسفانه طی سال های گذشته از ظرفیت های هنری کشور نتوانستیم به خوبی استفاده نمائیم و اندکی در این راه کم کاری کردیم.
ایمانی خوشخو با بیان این که «امروز نمی توانیم از هنر صحبت نماییم و به اقتصاد هنر توجه نداشته باشیم» اظهار داشت: اگر ما می خواهیم در هنر پیشرفت نماییم، باید برای اقتصاد هنر نیز برنامه ریزی دقیق داشته باشیم. در واقع هنر باید آنقدر استواری داشته باشد تا بتواند روی پای خود بایستد. یکی از مزیت های اقتصادی کشور ما، هنرهای آن است که سبب جذب گردشگر ها از دیگر کشورها می شود که نمونه ای از اقتصاد هنر است.
وی اشاره کرد: ما در پارک ملی علوم و فناوری های صنایع فرهنگی خلاق، حامی هنرمندانی خواهیم بود که به دنبال ایجاد کسب و کار هستند. درواقع توانمندی ایجاد کسب و کار را به دانشجویان دانشگاه استاد فرشچیان علاوه بر دیگر توانمندی ها اضافه کند.
ایمانی خوشخو در آخر اظهار داشت: اگر این پروسه به خوبی اجرا شود، بیشتر داوطلبان بجای ورود به دانشگاه های دولتی، متقاضی تحصیل در دانشگاه استاد فرشچیان خواهند بود. امیدواریم که دانشگاه استاد فرشچیان بتواند به زودی روی پای خود بایستد و با مدیریت خوب بتواند دانشجویان را بورسیه کند.




منبع:

1399/06/17
19:50:05
5.0 / 5
1742
تگهای خبر: دانشگاه‌ , صنایع , فرهنگ , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳