تهران آماده شروع سال تحصیلی جدید

تهران آماده شروع سال تحصیلی جدید

به گزارش راستابلاگ تنها چند ساعت تا شروع سال تحصیلی جدید باقی مانده است، سال تحصیلی كه به علت انتشار كرونا نسبت به سال های قبل دارای تفاوت های بسیاری است؛ با این وجود با بازگشایی مدارس و مراكز آموزشی، شهر رنگ و بوی دیگر به خود خواهد گرفت و شلوغ تر خواهد شد كه در این میان خیلی از افراد برای تردد خود از حمل و نقل عمومی استفاده می نمایند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، استفاده شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی زمانی احتمال دارد بیشتر شود که وضعیت برگزاری مدارس و مراکز آموزشی هم مشخص شده باشد؛ ولی اکنون که تصمیم گیری مشخصی در مورد نحوه فعالیت مدارس و... در ایام کرونایی اتخاذ نشده، مدیران شهری هم به مانند سایر افراد با علامت سوال بزرگی در مورد چگونگی حفظ آمادگی مواجهند، هرچند که تلاش کردند آمادگی خویش را برای شروع سال تحصیلی متفاوت سال جاری، به خصوص در حوزه حمل و نقل در بالاترین سطح حفظ کنند؛ اما نمی دانند باتوجه به شیوع کرونا، شهروندان به چه میزان از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده می نمایند.

حفظ سرفاصله حرکت قطارهای مترو
فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در مورد تمهیدات شرکت بهره برداری متروی تهران برای شروع سال تحصیلی جدید به ایسنا می گوید: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال آموزش از راه دور، برآوردی از افزایش تعداد مسافران با شروع سال تحصیلی نداریم، بنا بر این تمهیدات فعلی مان را برای شروع سال تحصیلی هم ادامه خواهیم داد.
وی با اعلان اینکه سرفاصله حرکت قطارها به سبب نبود امکانات بیشتر از این، کاهش پیدا نمی کند، می افزاید: همه امکانات را تجمیع کردیم تا در شروع سال تحصیلی جدید، سرفاصله حرکت قطارها در خط یک و چهار، ۳.۵ دقیقه، در خط ۲، ۳دقیقه و در خط ۳ همان شش دقیقه بماند.
نوبخت با اعلان اینکه هنوز وضعیت تشکیل مدارس و مراکز آموزشی معلوم نیست و بنا بر این برآوردی از حضور دانش آموزان و... در ایستگاه های مترو نداریم، ادامه می دهد: باید ببینیم به چه میزان استفاده از مترو با شروع سال تحصیلی افزایش می یابد تا برپایه آن برنامه ریزی برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی و... صورت گیرد.

ثبت نام ۱۶ هزار راننده برای سرویس مدرسه

۵۰ درصد ظرفیت تاکسیرانی خالی است
ازاین رو گزارش، متروی تهران، با شرایط موجود در سال تحصیلی جدید، امکان برآورد افزایش تعداد مسافر را ندارد، این در حالیست که سازمان تاکسیرانی به سبب عرضه خدمات سرویس مدارس به دانش آموزان با مشکلات متفاوت تری مواجه می باشد، به شکلی که علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در تشریح تمهیدات این سازمان برای سال تحصیلی جدید به ایسنا می گوید: مطابق قانون پوشش دهی سرویس مدارس در حوزه اختیارات سازمان تاکسیرانی است که به همین دلیل مشخصات ۱۵۰ پیمانکار مورد تایید را به آموزش و پرورش اعلام کردیم.
وی با اعلان اینکه هنوز وضعیت برگزاری مدارس به سبب شیوع ویروس کرونا معین نمی باشد، می افزاید: با این وجود تابحال حدود ۱۶ هزار راننده تاکسی که سابقه فعالیت در سرویس مدارس را دارند از راه پیامک ثبت نام اولیه خویش را انجام دادند که در حال دریافت استعلامات الکترونیکی این افراد از پلیس هستیم، اما در این میان حدود ۶۰۰ نفر هم ثبت نام اولی بودند که در یک برنامه ریزی منسجم در امتداد رعایت فاصله گذاری اجتماعی به آنها نوبت دادیم که با رفتن به دفاتر خدمات تاکسیرانی، مدارک خویش را تکمیل کنند، با این وجود نگرانی از مشکلات احتمالی که امکان دارد به مانند سالهای قبل در ایام اول مدارس شاهد باشیم، نداریم؛ چون که احیانا مدارس در تهران به صورت مجازی فعالیت می نمایند.
قنادان در مورد آمادگی تاکسیرانان برای شروع مراکز آموزشی می گوید: هم اکنون به سبب شیوع ویروس کرونا و دورکاری، برخی مشاغل مانند ناوگان تاکسیرانی تنها با ۵۰ الی ۶۰ درصد توان و ظرفیت خود فعال است. یعنی به عبارت دیگر ناوگان تاکسیرانی ۴۰ الی ۵۰ درصد ظرفیت خالی دارد که می تواند هم مدارس و هم سایر مراکز آموزشی را پوشش دهد و مشکل خاصی دراین زمینه نداریم.
وی ادامه می دهد: یکی از اشکالات ما در سالهای گذشته افزایش پیک ترافیک بامداد و عصر با بازگشایی مدارس بود، چون که ساعت آغاز و آخر مدارس و ادارت منطبق با یکدیگر بود و باعث بروز ترافیک می شد، اما سال جاری فعالیت مدارس که معلوم نیست و خیلی از ادارات هم دورکار هستند. بنا بر این بنظر می رسد شاهد نظم بهتری در سطح شهر باشیم.
قنادان تاکید می کند: البته عوامل گشت کنترل و نظارت سازمان تاکسیرانی در سطح شهر فعال می باشند و از طرفی دیگر اگر مرکز کنترل ترافیک در حین رصد شهر به گره ای برخورد کند، آمادگی اعزام ناوگان به هر نقطه شهر وجود دارد.

استقرار گشت اتوبوسرانی در خطوط

شناسایی نقاط پر مسافر برای اعزام اتوبوس بیشتر
به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، مهندس محمود ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز در مورد تمهیدات ناوگان اتوبوسرانی پایتخت همزمان با شروع سال تحصیلی ازشنبه ( ۱۵ شهریور) با تاکید بر اینکه مجموعه اقداماتی را برای بازگشایی زودهنگام مدارس و مراکز آموزشی آماده کرده ایم، می گوید: به کارگیری حداکثری اتوبوس ها و لغو مرخصی های غیر ضروری همچون تمهیداتی است که برای سال تحصیلی جدید در نظر گرفتیم، اما با این وجود عوامل گشت نظارتی هم در تمام خطوط فعال می باشند تا در صورت بروز مشکلات ترافیکی یا ازدحام جمعیت، مشکل را در اسرع وقت حل کنند؛ این درحالی است که عوامل امدادخودرو هم در سطح شهر فعال می باشند تا در صورت بروز مشکل، در صدد رفع آن برآیند.
وی با تاکید بر اینکه ناوگان اتوبوسرانی برای شروع سال تحصیلی آماده است، بگونه ای که شست و شوی ناوگان و ضدعفونی کردن آن به صورت کامل انجام گرفته است، ادامه می دهد: در طول این مدت کارشناسان ما نقاطی را که مراکز آموزشی زیاد و پرظرفیت در آن وجود دارد، شناسایی نمودند تا اتوبوس های بیشتری به ایستگاه های پرمسافر اعزام نماییم.
ترفع با تاکید بر اینکه از فردا نسبت به توقف احتمالی اتوبوس ها در معابر جلوگیری می شود، ادامه می دهد: با پیشبینی های به عمل آمده، تلاش شده که از ازدحام بیش از اندازه مجاز اتوبوس ها در مبادی و مقاصد خطوط جلوگیری شود.

اهدای ماسک به تمامی مدارس ابتدایی دوره اول
ضدعفونی کلاس ها، حیاط مدرسه و خدمات بهداشتی
به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، اقدامات شهرداری تهران فقط معطوف به حوزه حمل و نقل نیست، بگونه ای که مجتبی دانشور مدیرکل آموزش هاس شهروندی شهرداری تهران هم با اشاره به اقدامات شهرداری تهران برای بازگشایی مدارس، اعلام نموده است: شهرداری تهران هر ساله به مناسبت ایام بازگشایی مدارس با هماهنگی آموزش و پرورش تهران، مجموعه گسترده ای از کارهای حمایتی، آموزشی و آیین های مربوط به شروع سال تحصیلی جدید را در مدارس پایتخت اجرا می کرد تا دانش آموزان در یک فضای شاد و پرنشاط و همراه با آرامش به استقبال سال تحصیلی جدید بروند؛ اما سال جاری به سبب شیوع ویروس کرونا و تغییرات به وجود آمده در آیین بازگشایی مدارس، دیگر امکان اجرای برنامه ها و کارهای فرهنگی-آموزشی همانند هر سال وجود ندارد، بنابراین باتوجه به مصوبه سیصد و شانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با عنوان "استقبال از مهر" و به منظور خدمت رسانی مطلوب به عموم شهروندان و بخصوص دانش آموزان؛ سعی کردیم در بسترهای دیگر همچون فضای مجازی این برنامه ها را دنبال نماییم.

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران عنوان داشت: باتوجه به شرایط موجود و امکان باز شدن مدارس در بعضی از مقاطع تحصیلی اقداماتی از قبیل برگزاری برنامه ها و دوره های آموزشی و مهارتی در بستر فضای مجازی، اهدای ماسک به تمامی مدارس ابتدایی دوره اول، ضدعفونی کلاس ها، حیاط مدرسه و خدمات بهداشتی، بازپیرایی فضای بیرونی مدارس و احیای فضای سبز بیرونی و درونی مدارس، توسط ادارات آموزش های شهروندی و زیبا سازی مناطق، انجام خواهد گرفت.




منبع:

1399/06/14
11:04:25
5.0 / 5
1697
تگهای خبر: الكترونیكی , خدمات , سازمان , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲