معاون پژوهشی جهاد:

اقدامات شاخص جهاد دانشگاهی مراكز در سراسر كشور ارائه شود

اقدامات شاخص جهاد دانشگاهی مراكز در سراسر كشور ارائه شود

به گزارش راستابلاگ معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی با حضور در سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشكی تهران، ضمن بازدید از مجموعه های پژوهشی، اشاره كرد: اقدامات شاخص جهاد دانشگاهی مراكز در سراسر كشور ارائه شود.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، دکتر محمدرضا پورعابدی، معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی در این بازدید با اشاره به نگاه مقام معظم رهبری به جهاد دانشگاهی اظهار داشت: اقداماتی همچون سلول های بنیادی، داروهای درمان زخم و... که فعالیتهای تحقیقی و کاربردی و در جهت خدمت به مردم هستند، حاصل تلاش نیروهای جهاد و تفکر جهادی مولود انقلاب است.
پورعابدی با متمدن خواندن جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران اظهار داشت: در گذشته مشکلاتی بوجود آمده بود که مقداری این تمدن از دست رفت، اما خوشبختانه بخش زیادی از این تمدن بازگشته و الان انتظارات از این مجموعه بسیار بالاست.
معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی افزود: ما از جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران می خواهیم مانند یک لوکوموتیو واحدهای استانی علاقه مند جهاد را با خود همراه کند. بعنوان مثال امروز با انتشار کرونا خیلی از مراجعات به پزشک مجازی شده است، این درحالی است که مرکز دم (درمان در منزل) پتانسیل بزرگی است که سالها قبل شکل گرفته بود و الان انتظار می رود خدمت رسانی این مجموعه منحصر به تهران نباشد.
وی مسعود حبیبی، رئیس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران را اهل ریسک و جسارت خواند و اظهار داشت: به جهاد علوم پزشکی تهران امید زیادی داریم و معتقدیم امروز جهاد علوم پزشکی تهران به جایی رسیده که می تواند از سرمایه گذاری های خود در راه اهداف بلند و مهم استفاده نماید.
دکتر مسعود حبیبی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران نیز با ارائه گزارشی از فعالیتهای انجام شده و طرح های در دست اجرا در این مجموعه اظهار داشت: خیلی از فعالیتهای فرهنگی مطرح در مجموعه جهاد دانشگاهی مانند ایسنا، ایسپا و … توسط جهاد علوم پزشکی تهران پایه گذاری شده که همچون افتخارات ماست.
حبیبی اظهار داشت: همزمان با تغییر رویکرد جهاد دانشگاهی، جهاد علوم پزشکی تهران نیز ضمن انجام فعالیت علمی، با راه اندازی مرکز بیماری های پستان بعنوان نخستین کلینیک جهاد دانشگاهی در کل کشور، فعالیت خودرا در این حوزه شروع کرد.
رئیس سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران با انتقاد از برخی رویکردهای گذشته اظهار داشت: در زمانی همه منابع، نیروها و درآمد مجموعه بر روی مرکز درمان بیماری های پستان متمرکز شده بود که با جدا کردن آن از جهاد علوم پزشکی تهران عملاً منابع انسانی خوب، تجهیزات و امکانات از سازمان گرفته شد، اما با فعالیت نیروها خصوصاً درایت دکتر طبایی، رئیس سابق جهاد علوم پزشکی تهران مدیریت خوبی شکل گرفت.
وی با اشاره به اینکه امروز جهاد علوم پزشکی تهران شخصیت و برنامه دارد، اظهار نمود: همچون گذشته در این مجموعه اقدامات بسیار بزرگی در سطح ملی در حال انجام می باشد که کلان پروژه شناسایی اختلالات ژنتیکی در خانواده های دارای دو یا چند معلول و طراحی زیرساخت برای ورود به حوزه سلول درمانی، همین طور ارتقای سطح فعالیتهای پژوهشکده فناوری های زخم و ترمیم بافت نمونه هایی از این اقدامات است که می تواند برای کشور بسیار مفید باشد.
بر مبنای اعلام جهاد دانشگاهی، در انتها پورعابدی از پژوهشکده ها و مراکز خدمات تخصصی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیتهای هر مجموعه قرار گرفت.




منبع:

1399/05/29
21:15:33
5.0 / 5
1568
تگهای خبر: تخصصی , خدمات , دانشگاه‌ , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳