انتقاد از كاهش سریال های رمضانی در سوریه كرونا یا تحریم ها

انتقاد از كاهش سریال های رمضانی در سوریه كرونا یا تحریم ها

راستابلاگ: تعداد سریال های رمضانی سوریه امسال به هشت عدد رسید و این عدد در مقایسه با سال های قبل كاهش تولیدات رمضانی را در این كشور نشان میدهد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از سانا (خبرگزاری رسمی سوریه)، سریال های رمضانی در سال ۲۰۲۰ در سوریه نسبت به قبل کاهش داشته است. برخی این کاهش تولید را به شیوع ویروس کرونا و قرنطینه و شرایط حاصل از آن ربط داده اند در صورتیکه برخی دیگر تحریم های ناعادلانه مقابل سوریه و جنگ تروریستی در این کشور را دلیل کاهش ساخت سریال ها دانسته اند.
بعضی از منتقدان سوری این سریال ها را به خاطر نپرداختن به مسائل روز و حیاتی جامعه مورد انتقاد قرار داده اند.
ملهم الصالح ـ منتقد تلویزیونی سوری ـ درباره سریال های رمضانی به سانا گفته است: «کاهش سریال ها در رمضان امسال نشانه ی خوبی نیست و نشان میدهد که سریال سازی در راه درستی حرکت نمی نماید. محدودیت هایی که در این بخش وجود دارد سبب شده تا سریال ها نتوانند درد و رنج مردم را نشان دهند.»
این منتقد معتقد است: «سریال های سوری در همه ی سطوح از متن گرفته تا کارگردانی و تبلیغ گرفتار بحران شده اند و این بحران به خاطر شرایط فعلی سوریه به وجود آمده است.»
از نظر او برای این بحران چاره جادویی وجود ندارد بلکه هرکس باید مسوولیتش را به درستی انجام داده و روش هایی اتخاذ شود تا بتوان واقعیت درام های سوری را به نمایش گذاشت.
سامر محمد اسماعیل، نویسنده سوری دراین زمینه به سانا گفته است: حالا سریال ها در سوریه آیینه مشکلات و دغدغه های مردم نیستند و در ساخت آنها فقط به حضور بازیگران ستاره توجه شده است. به ارزش هنری اثر و جایگاه متن و کارگردانی در این آثار توجهی نشده است.
حسن م یوسف یکی دیگر از نویسندگان سوری نظر متفاوتی دارد او معتقد است: مردم سوریه گرفتار مشکلات عمیقی هستند و وظیفه سریال ها پرداختن به مشکلات سطحی و حال حاضر مردم نیست بلکه باید با طرح مفاهیم عمیق انسان را بیدار کرده و انگیزه حل مشکلات را در آنها ایجاد کند.
محمد خیر جراح، بازیگر سوری دلیل کاهش تولید سریال ها را مسائل مالی عنوان کرده و به سانا گفته است: ساخت سریال در کشور ما وابسته به فروش خارجی تولیدات است و همین موجب کاهش تولید شده است.
وفاء موصلی نیز بازیگری دیگری است که دلیل کاهش سریال های رمضانی سوریه را عدم تمایل تولیدکنندگان به ساخت آثاری که داخلی هستند و در خارج خریداری ندارند می داند.
وی همینطور شیوع ویروس کرونا و توقف بعضی از تولیدات هنری را دلیل دیگری برای این کاهش عنوان کرده است.
این بازیگر عنوان کرده امسال فقط در دو قسمت از برنامه ای که به بررسی مشکلات مهاجران سوری می پردازد شرکت کرده است.




منبع:

1399/03/20
14:59:01
5.0 / 5
2817
تگهای خبر: بازیگران , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳