تشریح اهداف و امكانات سامانه زیارت مجازی گلزار و مزار مطهر شهدا

تشریح اهداف و امكانات سامانه زیارت مجازی گلزار و مزار مطهر شهدا

راستابلاگ: مدیركل مسكن و امور گلزارهای بنیاد شهید و امور ایثارگران اهداف و امكانات سامانه زیارت مجازی گلزار و مزار مطهر شهدا را تشریح نمود.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، خداکرم کولیوند درباب سامانه زیارت مجازی گلزار و مزار مطهر شهدا اظهار داشت: راه اندازی این سامانه بعنوان اولین درگاه اینترنتی ارتباط بنیاد شهید و امور ایثارگران با جامعه از چندین سال پیش برای ارائه اطلاعات شهدا و موقعیت قرارگیری دفن پیکر ایشان با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دست اقدام قرار گرفته است. این سامانه بعد از جمع آوری اطلاعات و آماده سازی با حضور حجت الاسلام والمسلمین شهیدی نماینده محترم ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران رونمایی و راه اندازی شد و هم اکنون در دسترس همگان قرار دارد.
وی درباب اهداف اصلی زیارت مجازی مزار و گلزارهای مطهر شهدا اظهار داشت: علاوه بر هدف اصلی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اهداف دیگری چون جمع آوری اسناد مربوط به شهدا، فراهم سازی بستر تحقیقاتی برای دوست داران فرهنگ ایثار و شهادت، فراهم سازی زمینه های لازم برای در دسترس بودن و شفافیت اطلاعاتی، استفاده از نمونه تصاویر گلزارهای ساماندهی شده برای معرفی فعالیت و تببین اهداف و به روز رسانی آمار و اطلاعات با بهره گیری از تایید خانواده های محترم شهدا در راه اندازی این سامانه مد نظر بوده است.
مدیرکل مسکن و امور گلزارهای بنیاد شهید و امور ایثارگران همچون مزایای سامانه زیارت مجازی گلزار و مزار شهدا را ایجاد حس حضور در مخاطبان با بهره گیری از تصاویر ۳۶۰ درجه از گلزار و مزار شهدا دانست و اضافه کرد: هم اکنون از مزار ۵۰۰۰۰ شهید عزیز تصاویر ۳۶۰ درجه تهیه و بارگذاری شده است که فعلاً برای این تعداد زیارت مجازی امکان پذیر است. این تصاویر عمدتاً مربوط به گلزارهای دارای بیش از ۵۰ مزار در ۱۲ استان هستند. همین طور مراحل اجرای تصویربرداری برای سایر شهدای گرانقدر در دست اقدام است و ان شاءالله این سامانه به مرور تکمیل خواهد شد.
وی افزود: این سامانه دارای اطلاعات کامل مزار و گلزارهای شهدای سراسر کشور است و از هر شهید حداقل یک عکس کوچک و یا پرسنلی در سامانه بارگذاری شده و قابل ارائه است. از مزایای دیگر این سامانه می توان به پویایی سامانه در جمع آوری اسناد در رابطه با شهدا شامل عکس، فیلم، وصایا، خاطرات و دلنوشته ها و ارائه این اسناد به مخاطبان اشاره نمود.
کولیوند اضافه کرد: این سامانه بوسیله آدرس golzar.isaar.ir برای عموم قابل دسترسی است و هم اکنون باتوجه به شیوع بیماری کرونا و محدودتر شدن کارهای اجتماعی امکان خوبی را برای علاقه مندان به زیارت مزارهای شهدا و بهره مندی از فضای معنوی آنها بوسیله مجازی به وجود آورده است.
او در آخر با اشاره به ماهیت فرهنگی سامانه زیارت مجازی گلزار و مزار مطهر شهدا اظهار داشت: بر این اساس و برابر مصوبه شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران مقرر شد برای بارگذاری سایر اسناد و اطلاعات راجع به شهدای عزیز، بعد از این معاونت محترم فرهنگی و آموزشی بنیاد مدیریت و تکمیل اطلاعات این سامانه را بر عهده داشته باشد.




منبع:

1399/02/23
13:53:51
5.0 / 5
2576
تگهای خبر: اینترنت , رونمایی , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳