چین شهر ممنوعه را بعد از سه ماه تعطیلی باز می كند

چین شهر ممنوعه را بعد از سه ماه تعطیلی باز می كند

راستابلاگ: «شهر ممنوعه» كه یكی از مهم ترین مقاصد گردشگری تاریخی چین شمرده می شود، بعد از آنكه به مدت سه ماه به سبب شیوع ویروس كرونا تعطیل شده بود، باردیگر از روز جمعه به روی بازدیدكنندگان باز می شود.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، «شهر ممنوعه» که شامل قصر پادشاهی وسیعی واقع در میدان «تیان آن من» در شهر «پکن» می شود، بیست و پنجم ژانویه در کنار سایر مقاصد گردشگری و بعنوان یکی ازاقدامات پیشگیرانه مقامات این کشور برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شد.
«موزه قصر» که مسئولیت اداره «شهر ممنوعه» را برعهده دارد روز چهارشنبه اعلام کرد، این مقصد گردشگری از روز یکم ماه «مِی» با ظرفیت پذیرش حداکثر ۵۰۰۰ نفر میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود. قبل از شیوع ویروس کرونا روزانه ۸۰ هزار نفر از این مکان بازدید می کردند.
در امتداد این تصمیم، مقامات قوانین پیشگیرانه ای برای جلوگیری از مبتلاشدن به ویروس کرونا در این مکان فرهنگی اعلام کرداند که ضرورت استفاده از ماسک و نشان دادن وضعیت سلامتی خود به کمک برنامه مخصوصی که در موبایل ها نصب شده است را شامل می شود.
میزان تب تمامی بازدیدکنندگان قبل از ورود به این مکان اندازه گیری خواهد شد و از ورود افرادی که سرفه می کنند یا تب بالایی دارند به مجموعه جلوگیری خواهد شد. بازدیدکنندگان همین طور باید فاصله یک متری از یکدیگر را حفظ کنند.
با گذشت فقط نیم ساعت از اعلام خبر بازگشایی «شهر ممنوعه»، حدود ۲۵۰۰ بلیت برای بازدید در روز یکم ماه «مِی» خریداری شد.
پیش تر اعلام شده بود که موزه های پکن نیز به تدریج از یکم ماه «مِی» بازگشایی می شوند.




منبع:

1399/02/11
21:05:21
5.0 / 5
2671
تگهای خبر: فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳