رییس دانشگاه شهید چمران اهواز مطرح كرد

ضرورت تغییر برنامه های درسی مصوب وزارت علوم به سمت مهارت آموزی

ضرورت تغییر برنامه های درسی مصوب وزارت علوم به سمت مهارت آموزی

به گزارش راستابلاگ رییس دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت: تغییر برنامه های درسی مصوب وزارت علوم می تواند برای مهارت آموزی در دانشگاه ها موثر باشد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، غلامحسین خواجه در اختتامیه جشنواره اشتغال خوزستان كه امروز(22 آذرماه) در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار نمود: امروزه یكی از دغدغه های همه مسئولان كشور مساله اشتغال است. همه ما باید سهم خویش را در حل این مشكل ادا نماییم.

وی ادامه داد: خیلی از كسانی كه به دنبال شغل هستند، فارغ التحصیلان دانشگاه های كشور هستند. وظیفه ما است كه به هر نحوی كه می توانیم كمك نماییم تا شغل برای فارغ التحصیلان دانشگاهها فراهم گردد.

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت: یكی از طریق های تولید اشتغال، مهارت‎آموزی است. این برنامه هم بیشتر به همین مساله توجه داشته است تا بتوانیم مهارت های دانشجویان را افزایش دهیم. ایرادی كه اغلب به دانشگاه ها می گیرند و فكر می كنند كه به حق باشد، این است كه فارغ التحصیلان ما به رغم داشتن اطلاعات نظریه بسیار بالا، در بخش های مهارتی دارای نقص هایی هستند.

خواجه افزود: در بحث مهارت آموزی نقص هایی در دانشگاه ها وجود دارد كه باید به آن اعتراف نماییم. باید تلاش نماییم كه این نقص ها را كاهش دهیم. بخشی از این مشكلات مربوط به دانشگاه ها و برخی دیگر به سازمان هایی است كه باید با دانشگاه ها همكاری كنند.

وی تصریح كرد: در دانشگاه ها دانشجو باید مطابق با برنامه های مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تحصیل كند. شاید تولید برخی تغییرات در برنامه های وزارت علوم بتواند برای ما مفید باشد. اگر سازمان های دیگر هم با ما همكاری كنند، می توان كارهای مفیدی انجام داد. در رشته های آموزشی مختلفی كه داریم، درس های كارورزی و كارآموزی هم قرار دارد كه این درس ها جز با همكاری صنایع و سازمان ها برای دانشگاهها قابل اجرا نیستند.

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت: گاهی می بینیم وقتی دانشجویان به این سازمان ها و صنایع رجوع می كنند، امكاناتی در اختیار آنها قرار نمی گیرد و محدودیت ها و مشكلات زیادی دارند. طبیعی است كه در این صورت این بخش از كار ناقص باقی می ماند و دانشجو هم نمی تواند چیزی را در صنعت بیاموزد و از فرصتی كه در اختیار او قرار گرفته است، محروم می گردد.

خواجه اضافه كرد: دانشگاه ها هم برنامه های مختلفی را در زمینه مهارت آموزی اجرا خواهند كرد. با ظرفیت های موجود در خوزستان نباید این تعداد فارغ التحصیل بیكار داشته باشیم. امیدوارم برگزاری چنین برنامه هایی در دانشگاه تداوم داشته باشد.

به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، در این مراسم همینطور علیرضا حقیقی، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت: دانشگاه ها دیگر نمی توانند بگویند ما دانشجو تربیت می نماییم اما كاری به آنها نداشته باشند و آنها را رها كنند تا خود دانشجویان به دنبال كار بروند.

وی ادامه داد: در دانشگاه با همكاری پارك علم و فناوری تلاش می نماییم سهم خویش را در حوزه مهارت آموزی ایفا نماییم. برگزاری جشنواره هایی مانند جشنواره اشتغال و استارتاپ ها به دانشجویان كمك می نماید تا با فضای بازار كار بیشتر آشنا گردند و چارچوب های آنرا بشناسند.






1397/09/23
17:39:54
5.0 / 5
4929
تگهای خبر: جشنواره , دانشگاه‌ , مراسم , وزارت علوم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲