تولید سوخت زیستی توسط دو دانش آموز

تولید سوخت زیستی توسط دو دانش آموز

راستابلاگ: دو دانش آموز ایرانی با كمك معلم خود موفق شدند بعد از 10 ماه تلاش سوخت زیستی یا بیودیزل را كه سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد، تولید كنند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، حامد مقیمی و پرهام صالحی به همراه معلم خود مهندس احمد نصرالهی موفق شدند این سوخت را ساخته و مراحل اولیه تست آزمایشگاهی آنرا با موفقیت زیر نظر یکی از دانشگاه‌ ای معتبر کشور پشت سر بگذارند.
حامد مقیمی در مورد ساخت این محصول اظهار داشت: سوخت های فعلی که در موتورهای دیزل استفاده می شوند، غالبا سوخت گازوئیل هستند که آلودگی بسیار بالایی برای محیط زیست و هوا دارند. بدین جهت برآن شدیم تا با بهره گیری از مواد اولیه گیاهی که با محیط زیست سازگار هستند، سوختی سازگار با محیط زیست تولید نماییم.
وی اظهار نمود: مواد اولیه سوخت زیستی همانند خیلی از تجربیات بین المللی قبلی در سایر کشورها از ضایعات چوبی، تفاله های نیشکر، ضایعات غلات، روغن گیاهی و... تشکیل شده است؛ اما در محصول جدید با بهره گیری از علم نانو توانستیم از فرمولاسیونی استفاده نمائیم که نیمی از سوخت خودرو ها از گازوئیل و مابقی از سوخت زیستی استفاده گردد تا آلودگی کمتری ایجاد شود.
مهندس احمد نصرالهی، معلم این دو دانش آموز نیز در این رابطه اظهار داشت: یکی از منابع مهم ساخت این محصول روغن های گیاهی بازیافتی از کارخانه های تولید مواد غذایی است که جمع آوری این روغن ها و استفاده باردیگر از آنها خود کمک موثری به محیط زیست است.
مهندس نصرالهی اشاره کرد: مزیت این سوخت نسبت به نمونه های خارجی این است که میزان بیودیزل نسبت به گازوئیل ۳۰ درصد بیشتر از نمونه های قبلی است و این نسبت بالا موجب می شود اولاً به شدت کمتر از سوخت های فسیلی استفاده گردد و ثانیا سبب بهسوزی سوخت می شود که انتشار مواد فرمالدهید ( که عامل اصلی سرطان است) و ذرات معلق و مواد آلوده کننده محیط زیست مانند اکسیدهای گوگرد و غیره کاهش پیدا می کند.
وی تصریح کرد: طی آزمایش های ترموفیزیکی این سوخت در دانشگاه امیر کبیر مشخص شد این سوخت نه فقط به موتور دیزلی لطمه نمی رساند، بلکه نسبت به سوخت گازوئیل تاثیرات فوق العاده بهتری بر روی موتورهای دیزلی دارد و موجب افزایش عمر موتور و به جهت آن افزایش عمر خودرو های دارای موتور دیزلی می شود.




منبع:

1399/02/06
22:04:13
5.0 / 5
3099
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴