شورای عالی تهیه كنندگان بر تداوم نمایش آنلاین فیلم ها اصرار كرد

شورای عالی تهیه كنندگان بر تداوم نمایش آنلاین فیلم ها اصرار كرد

راستابلاگ: شورای عالی تهیه كنندگان سینمای ایران درپی نمایش نخستین فیلم بصورت آنلاین اطلاعیه ای صادر كرد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، در این اطلاعیه آمده است: معتقدیم #سینمای_ ایران در شرایطی كه ویروس كرونا تحمیل كرده، چاره ای جز آنلاین شدن ندارد. این چرخش همزمان با نمایش در سالنهای #سینما به مسیر نمایش در فضای مجازی در چارچوب # وی_ او_ دی یك چرخش تمدنی است كه قبل از این در كشورهای پیشرفته بطور موفق تجربه شده و حالا با زیرساخت های اینترنتی موجود، امكان تحقق آن در كشورمان وجود دارد. متولیان دولتی سینما، باید در این بزنگاه تاریخی، دوره ی كرونایی را مغتنم دانسته و سینمای ایران را در این چالش جدید، از ركود به بالندگی و رونق اقتصادی برسانند. این یك توفیق الزامی است كه قبل از این به سبب نبود عزم جزم مسئولان، اعتماد به نفس دست اندركاران و به خطر افتادن منافع گروهی اندك، امكان تحققش كم بود. اما حالا با به كار گرفتن قدرت تخریبی هركولی به نام كرونا، می شود كاری كرد كارستان!
نمایش #فیلم_ سینمایی _خروج آخرین ساخته ی # ابراهیم_ حاتمی_ كیا در «سینما آنلاین» بدون آن كه هنوز رنگ سالنهای سینما را دیده باشد، ثابت كرد كه كار «نشد» ندارد. فقط كافی است متولیان امور، فرصتی را فراهم آورند كه كل ظرفیت «وی او دی» كشور به خدمت گرفته شود. و از جانب دیگر جلوگیری از دانلود غیرقانونی به طور بسیار جدی در دستور كار قرار گیرد، یا اگر امكان فنی آن فراهم نیست، از نظر اقتصادی ساز و كاری را تدارك ببینند كه عملا استفاده از مال دزدی و قاچاق، برای سوءاستفاده كنندگان مقرون به صرفه نباشد. در این میان كم كاری سازمان صدا و سیما در تبلیغ «سینما آنلاین» غیرقابل چشم پوشی است. واضح است كه این سازمان نباید این نوع نمایش را رقیب خود بداند، بلكه باید چون گذشته با همراهی و مساعدت خود بوسیله تبلیغات گسترده، به ایجاد فرهنگ فیلم دیدن قانونی، مردم را در گذر به این دوره ی جدید تمدنی، مشایعت كند.
در چنین حالتی، #شورای _عالی_ تهیه كنندگان _سینما اطمینان دارد تماشاگران سینمای ایران در پشتیبانی از سینمای محبوب و نجیبشان پای كارند و این سینما را حتی در سخت ترین شرایط تنها نمی گذارند.
ما معتقدیم با #استحكام سینما_آنلاین، تولیدات سینمایی در دوران #پسا_ كرونا رونق خواهد گرفت و از این رونق، سالنهای سینما نیز به موازات صنعت «وی او دی» بهره ها خواهند برد و مگر نه این كه به فرموده ی رهبر انقلاب سال ۱۳۹۹ باید سال «جهش تولید» باشد.




منبع:

1399/01/31
11:40:42
5.0 / 5
3229
تگهای خبر: اینترنت , دانلود , سازمان , سینما
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵