برگزاری جشنواره موسیقی و خانواده سنندج در شهر جهانی موسیقی

برگزاری جشنواره موسیقی و خانواده سنندج در شهر جهانی موسیقی

راستابلاگ: كردستان معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج از برگزاری جشنواره موسیقی و خانواده سنندج شهر جهانی موسیقی به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج با همكاری انجمن موسیقی ایران شعبه كردستان آگاهی داد.


سركه وت نجفی در گفت و گو با ایسنا گفت: یكی از رویدادهای مهم فرهنگی درسال گذشته ثبت شهر سنندج بعنوان شهر خلاق موسیقی در یونسكو بود.
وی عنوان كرد: موسیقی یكی از پر طرفدارترین هنرها در سنندج است و همیشه این شهر خاستگاه هنرمندان بنام بوده است.
نجفی اضافه كرد: باتوجه به محدودیت های به وجود آمده در برگزاری مراسمات فرهنگی بدلیل انتشار ویروس كرونا، این شهرداری با همكاری شورای اسلامی شهر و انجمن موسیقی ایران شعبه كردستان مبادرت به برگزاری جشنواره موسیقی نموده است.
وی از برگزاری جشنواره موسیقی و خانواده، سنندج شهر جهانی موسیقی آگاهی داد و اظهار داشت: این جشنواره در امتداد تقویت روحیه همدلی و حفظ انسجام بنیان خانواده در این ایام كه اعضای خانواده بیشتر در كنار هم هستند برگزار می شود.
نجفی اشاره كرد: این جشنواره و در امتداد انجام فعالیت هنری خانواده ها در كنار هم و همین طور قطع نشدن ارتباط شهروندان با اهداف شهر خلاق به صورت دوره ای هر دو هفته یك دفعه صورت خواهد گرفت.
وی بیان كرد: در هر دوره با مشاركت صاحب نظران محورهای جشنواره انتخاب شده و با توجه به این كه دوره دوم همزمان با ماه مبارك رمضان خواهد بود از محورهای دینی و آیینی بهره خواهیم برد.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج اظهار داشت: محورهای این جشنواره شامل اجرای خانوادگی به صورت همخوانی، تكنوازی سازهای سنتی و محلی و اجراهای فردی است.
نجفی اشاره كرد: محورهای این دوره از جشنواره تحت عنوان گورانی، چه پله و بهرتهونانه خواهد بود.
وی اشاره كرد: علاقمندان به شركت در بخش گورانی باید از آثار هنرمندان نامی استاد حسن زیرك و استاد سید علی اصغر كردستانی استفاده نمایند.
وی اشاره كرد: شهروندان و علاقمندان می توانند آثار خودرا تا پنجم اردیبهشت ماه در چارچوب فایل تصویری به مدت سه دقیقه و حجم حداكثر ده مگا بایت همراه با مشخصات فردی كامل و شماره تماس به آدرس های زیر SANANDAJUNESCOCREATIVECITY@GMAIL.COM و شماره واتساپ 09189710013 ارسال كنند.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج اشاره كرد: آثار ارسالی توسط انجمن موسیقی داوری و به ده اثر برتر، هر اثر پنج میلیون ریال اهدا خواهد شد.






منبع:

1399/01/23
13:37:22
5.0 / 5
2867
تگهای خبر: جشنواره , شركت , فرهنگ , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴