جشنواره بین المللی رادیو به تابستان موكول شد

جشنواره بین المللی رادیو به تابستان موكول شد

به گزارش راستابلاگ دبیر پانزدهمین جشنواره بین المللی رادیو از برگزاری این جشنواره در تابستان اطلاع داد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از كمیته اطلاع رسانی پانزدهمین جشنواره رادیو، مجتبی ایزدی ـ دبیر پانزدهمین جشنواره بین المللی رادیو ـ با اشاره به شرایط كشور ناشی از انتشار ویروس و بیماری كرونا اظهار داشت: مقرر بود مراسم پایانی جشنواره پانزدهم رادیو در ایام اول تا پانزدهم اردیبهشت ماه در مركز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار گردد كه با مشورت های صورت گرفته و با نظر رئیس جشنواره و معاون صدا، برگزاری مراسم پایانی این جشنواره به تابستان سالجاری موكول شد، كه زمان آن متعاقبا اعلام خواهد شد.
وی همینطور اظهار داشت: پانزدهمین جشنواره بین المللی رادیو كه مهر ماه سالجاری با انتشار فراخوان در چهار بخش، بین الملل، ویژه، مردمی و بین الملل و با هدف دستیابی به ایده های خلاقانه و مبتكرانه و معرفی و ارتقاء توانمندی های شبكه های رادیو كار خویش را آغاز كرد، با استقبال خوب برنامه سازان همچون در بخش مردمی و بین الملل مواجه گردید.
ایزدی افزود: در این جشنواره تعداد ۲۸۵ اثر در بخش داخلی و تعداد ۳۴۵ اثر در بخش ویژه دریافت و مرحله انتخاب آثار و داوری آنها به انجام رسیده است؛ و در بخش مردمی، تعداد ۱۲۱۵ اثر در چارچوب گزارش، مستند، نمایش كوتاه، پادكست و آنونس و... دریافت شد كه نسبت به سال قبل شاهد رشد دو برابری است.
دبیر پانزدهمین جشنواره رادیو خاطرنشان كرد: همینطور در بخش بین الملل و بعد از همكاری شایسته مركز بین الملل سازمان صدا سیما و هم اتحادیه رادیو و تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه (ABU) و اتحادیه رادیو و تلویزیون های كشورهای اسلامی و بهره مندی از فضای مجازی و با به انتها رسیدن مهلت ارسال آثار در اسفند ماه گذشته، تعداد ۷۴ اثر از ۱۵كشور جهان در این بخش برای جشنواره ارسال شد كه نسبت به سال گذشته، رشد بیشتر از دو برابری داشته است.
ایزدی تصریح كرد: اسپانیا، صربستان، هندوستان، كنیا، عراق، ایرلند، لهستان، كوبا، بنگلادش و مالزی همچون كشورهایی هستند كه برنامه سازان آنها در این دوره از جشنواره شركت كردند.
دبیر پانزدهمین جشنواره رادیو خاطرنشان كرد: مراحل داوری این دو بخش از جشنواره (مردمی و بین الملل) هم مراحل پایانی را می گذراند و در نظر است در مراسم اختتامیه جشنواره علاوه بر تقدیر از برترین های هر بخش، با برگزاری نمایشگاه رادیویی در ساختمان رادیو واقع در میدان پانزده خرداد تهران، زمینه مناسبی برای بهره مندی های دوست داران رادیو فراهم آورد.



1399/01/19
23:11:59
5.0 / 5
3008
تگهای خبر: بین المللی , جشنواره , سازمان , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳