در گفت وگو با راستابلاگ عنوان شد

حرف های كارگردان پایتخت بعد از آغاز پخش

حرف های كارگردان پایتخت بعد از آغاز پخش

به گزارش راستابلاگ كارگردان «پایتخت» درباره حجم بالای تبلیغات در حین پخش این مجموعه تلویزیونی و همینطور مطالب و شوخی هایی كه در نخستین قسمت از این سریال نوروزی عنوان شد، توضیحاتی را بیان نمود.


سیروس مقدم در گفت وگویی با ایسنا، در پاسخ به این پرسش كه حجم بالای تبلیغات در خلال پخش یك سریال چه تاثیرات منفی ای می تواند داشته باشد، توضیح داد: نكته ای كه وجود دارد و در همه جای دنیا روال است این است كه همه سازندگان به دنبال این هستند سریالی بسازند كه حجم بالایی از تبلیغات را به دنبال داشته باشد و این یعنی دیده شدن؛ اما به هر حال از جانب دیگر، تبلیغات بیش از اندازه هم بطور قطع تأثیر منفی خواهد گذاشت.
كارگردان سریال «پایتخت» افزود: به هر حال تبلیغات میان برنامه بخشی از كار است برای چرخاندن چرخه سینما و تلویزیون و نمی گردد این چرخه را نادیده گرفت، چونكه گرداننده آن هاست.
مقدم در عین حال پیشنهاد داد: حجم بالای تبلیغات در خلال برنامه، اگر در یك نوبت پخش شود، بهتر است تا ارتباط مخاطب با سریال قطع نشود؛ البته این چیزی نیست كه مختص «پایتخت» باشد و در سریال های دنیا هم حجم تبلیغات در خلال پخش همین گونه است.
این كارگردان با اشاره به جنس تبلیغاتی كه در صداوسیما انجام می شود، هم اظهار داشت: نوع تبلیغات و انتخاب آنها به ما مربوط نمی گردد. این است كه ما در سریال «پایتخت» پیش از آغاز كار، تبلیغ داشتیم، اما تبلیغی كه جذاب و شیرین است و مخاطب را آزار نمی دهد. شاید اگر برای ساخت تبلیغات خوب تلاش شود و این تبلیغات برای مردم دلچسب باشد مخاطب آزرده نشود.


وی در بخش دیگری از این گفتگو درباره جابه جایی خط قرمزهای تلویزیون توسط سریال «پایتخت» با اشاره به شوخی ها و تحلیل هایی كه در فضاهای مختلف همچون فضای مجازی صورت می گیرد، اظهار داشت: در زمانه ای كه شما در فضای مجازی انواع و اقسام شوخی ها و تحلیل از حوادث و وقایع روزمره را با لحن های مختلف شاهد هستید، تلویزیون ما نمی تواند و نباید ارتباطش را با مخاطب میلیونی اش كه به فضای مجازی هم دسترسی دارند قطع كند و یا از زمانه خود عقب بیفتد. تلویزیون می تواند خویش را با شرایط واقعی روز جامعه همراه كند و با حفظ شئونات اخلاقی و ضوابط انسانی و اجتماعی و با تاكید بر قانون و شرع و عرف رایج، مهم ترین موضوعات روزمره جامعه را مطرح كند.
این كارگردان در ادامه مطلب بالا متذكر شد: یكی از علل محبوبیت سریال «پایتخت» و كاراكترهایش هم در همین مقام می گنجد. پایتختی ها با تاكید بر مسائل روز مردم و جامعه و طرح انتقادات و دلخوری ها، توانسته اند بخش بزرگی از جامعه را نمایندگی كنند و حرف دل مردم را با زبان طنز و شوخی و گاهای گزنده مطرح كنند، چونكه وظیفه طنز هم همین است؛ طرح موضوعات و درد و رنج های بشر با زبان شیرین و امیدبخش. اگر با همین دیدگاه به «پایتخت» و خطوط قرمز نگاه شود، «پایتخت» نه تنها مخرب و ویرانگر نیست كه امیدبخش و آرام كننده روح و روان آدم هاست. مخاطبان پس از دیدن «پایتخت» كاملا شیرین شده و ساعاتی را از نومیدی فاصله می گیرند و احساس می كنند كه «پایتخت» حرف دل آنها را می زند. همین آرامش ذهنی و روانی مردم منجر به آرامش و امنیت جامعه و سرزمین مان می شود.
سیروس مقدم در بخش دیگری از گفتگو با ایسنا با اشاره به فرارسیدن عید نوروز و جشن های دیگر در كشورمان كه هرساله به آزادی برخی زندانیان منجر می شود، درباره بخشی از قسمت اول سریال «پایتخت» اظهار داشت: در آستانه فرارسیدن عید نوروز و جشن های سالگرد انقلاب و سایر اعیاد و جشن ها، هرساله رسم است كه با پیشنهاد قوه قضاییه و تایید و حكم رهبر انقلاب، خیلی از زندانیان كه واجد شرایط سازمان زندان ها هستند عفو و آزاد شده و به آغوش خانواده و جامعه بازمی گردند؛ این اقدام همواره مورد حمایت آحاد مردم، هنرمندان و... بوده است و سبب خشنودی خانواده ها و زن و بچه های این آزادشده ها می شود. در سریال «پایتخت» هم این وجه انسانی و فرهنگی و دینی سبب آزادی ارسطو از زندان شد و ما با طرح این مورد هدف مان تشكر قلبی و امتنان از این اقدام رهبر معظم انقلاب بوده است. ما سعی كردیم تا این تعامل انسانی و خداپسندانه و بازتاب آنرا در جامعه و خانواده ها كه به وحدت و همدلی بیشتر مردم و مسئولان و در نتیجه استقامت بیشتر نظام می انجامد نمایش دهیم؛ آن هم در شرایطی كه جامعه به همدلی و آرامش و شادابی احتیاج دارد تا بتواند از بحران ویروس كرونا به سلامت عبور كند.



1399/01/03
11:56:51
5.0 / 5
3407
تگهای خبر: سازمان , سینما , فرهنگ , گفتگو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵