در توضیح مستندمسابقه كارساز عنوان شد:

به دنبال خلق جذابیت های كاذب نبوده ایم

به دنبال خلق جذابیت های كاذب نبوده ایم

به گزارش راستابلاگ «كارساز» مستندمسابقه ای به كارگردانی مشترك احسان عمادی و امین كفاش زاده است كه با مبحث كارآفرینی و كسب وكارهای نوآفرین تولید شده و پخش خویش را از شبكه مستند شروع كرده است.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، در این برنامه تلویزیونی شش گروه منتخب از میان بیست گروه شركت كننده با راهنمایی مربیان، روی عرضه طرح یا ایده اولیه خود كار می كنند تا در نهایت از بین شان سه گروه انتخاب گردد. از این مرحله به بعد، برنامه از فضای استودیویی خارج می شود و شاهد تلاش شركت كنندگان برای به ثمر رسیدن ایده هایشان خواهیم بود.
فرزین فردیس، محسن باستانی و علی اصغر سعدآبادی، سه مربی در حوزه كسب وكارهای نوآفرین هستند كه داوری این مسابقه را برعهده دارند.
محسن باستانی یكی از سه داور این مسابقه تلویزیونی درباره این برنامه چنین اظهار می كند: در برنامه «كارساز» دنبال خلق جذابیت های كاذب نبودیم. خیلی از گروه های شركت كننده در مسیرشان گرفتار ناكامی شده و برنامه یا شیوه كار خویش را تغییر می دهند. واقعی بودن اتفاقات كارساز، در ذات خود برای مخاطب جذابیت دارد.
وی در پاسخ به لزوم تولید برنامه هایی همچون مستند مسابقه كارساز اظهار داشت: تلویزیون بعنوان رسانه ای كه همچنان بیشترین تاثیر و ضریب نفوذ را روی مخاطبان دارد باید دارای برنامه هایی باشد كه در كنار فضای سرگرمی، جنبه فرهنگ سازی و آموزشی را هم در نظر بگیرد. گاهی این جنبه از كاركرد رسانه ای به صورت مستقیم و مانند كلاس درس است و گاهی هم در چارچوب های جدید و غیرمستقیم برنامه سازی رقم می خورد. برنامه كارساز چنین خصلتی دارد؛ یعنی قرار نیست آموزش های كلاسیك در حوزه بازار یابی و كارآفرینی در آن عرضه شود.
باستانی اضافه كرد: در مستند مسابقه كارساز چگونگی ایجاد یك كسب وكار از آغاز طرح ایده تا رسیدن به درآمدزایی به صورت عملی و واقعی در چارچوب یك رقابت به مخاطب نشان داده می شود. بینندگان به صورت عملی و در فضایی حرفه ای و البته با بیانی ساده و روان با مباحث مربوط به نوآوری و كارآفرینی آشنا می شوند.
وی درباره تفاوت محتوای كارساز با برخی برنامه های مشابه تلویزیونی داخلی و خارجی هم اظهار داشت: در كشور خودمان چند برنامه تلویزیونی در حوزه ایده پردازی داشته ایم كه عموماً در فرم و محتوا تا حد زیادی از نمونه های خارجی بهره گرفته اند. البته این كه این مورد قابل نقد است یا نه بحث دیگری است، اما می توانم بگویم یكی از خصوصیت های مستندمسابقه كارساز این است كه هیچ گونه كپی برداری از سایر برنامه هایی كه در این عرصه در دنیا تولید می شود صورت نگرفته است.
داور مستندمسابقه كارساز اضافه كرد: به عبارت دیگر در كارساز صرفاً یك ایده از حیث میزان موفقیت و ریسك سرمایه گذاری مطرح نمی گردد بلكه از مرحله ایده تا پیاده سازی و درآمدزایی به صورت عملی و واقعی دنبال می شود. آن چه اهمیت دارد، مباحثی است كه در فرایند «منتورینگ» و مربی گری مطرح می شود. كارساز یك «رئالیتی شو» است. ازاین رو باآنكه جذابیت برای ما مهم می باشد اما نمایش واقعی طرح و اجرای یك كسب و كار برای ما در اولویت بوده است. با عنایت به این ویژگی، مخاطبان خویش را در میدان رقابت می بینند و با شركت كنندگان همدلی خواهند داشت.
او اظهار داشت: در برنامه هایی كه در چارچوب رئالیتی شو تولید می شود، مخاطبان خیلی راحت می توانند خویش را جای فرد شركت كننده بگذارند و از واكنش خود نسبت به موقعیت ها بگویند. معمولاً همه انسان ها و بخصوص مردم جامعه ما یك سری ایده های كارآفرینی در ذهنشان دارند. هدف از تولید مستندمسابقه كارساز این است كه بگوییم با چه روشی می توان این ایده های خام را پرورش داد و به مرحله اجرا رساند و یك كسب و كار را روی همان ایده شخصی بنا كرد.
باستانی همینطور اظهار داشت: اصولاً در كارساز هیچ موقعیت از پیش تعیین شده ای نداریم. رخدادها واقعی است و هر فرد و گروه شركت كننده در راه ایجاد كسب و كار، دوربین برنامه را در كنار خود می بیند.
مستندمسابقه «كارساز» تولید جدید استودیو نوبین و محصول سازمان هنری رسانه ای اوج از شنبه بیست و چهارم اسفند هر شب ساعت ۲۱ در ۱۰ قسمت از شبكه مستند سیما روی آنتن می رود و روز بعد ساعت ۹ بامداد بازپخش می شود.



1398/12/26
14:31:20
5.0 / 5
3519
تگهای خبر: سازمان , سرگرمی , شركت , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳