بدانید! ایسنا همیشه به یادتان است

بدانید! ایسنا همیشه به یادتان است

راستابلاگ: ۱۹ سال، سن كمی است برای چند بار تجربه سیاه پوش شدن؛ اما ایسنای جوان ما در حالی امسال نوزدهمین سالروز تاسیس خودرا پشت سر می گذارد كه تابحال چندین بار به خاطر از دست دادن بعضی از یارانش عزادار شده است.



حسن قریب و اسماعیل عمرانی درست ۱۳ سال قبل، در پانزدهم آذر ماه جمع ایسنایی ها را برای همیشه ترك كردند. آنها به همراه بسیاری دیگر از اهالی رسانه در حادثه هواپیمای C۱۳۰ برای همیشه آسمانی شدند.

انتشار خبر تلخ سقوط هواپیمای حامل خبرنگاران در ۱۵ آذر ماه سال ۸۴، از همان دقایق نخست تمام ایران و خصوصاً جامعه رسانه ای كشور را غرق در اندوه كرد؛ این دفعه اهالی رسانه باید در كمال ناباوری خبر شهادت تعداد زیادی از همكاران و دوستانشان را به گوش مردم می رساندند و ایران را در غم از دست دادن حدود ۴۰ تن از خبرنگاران سهیم می كردند.

مسافران ابدی هواپیما كه همگی از جمع خبرنگاران و تعدادی هم از اعضای ارتش بودند، برای پوشش خبری رزمایش «عاشقان ولایت» در چابهار از تهران عازم بندرعباس شده بودند. اما خلبان چند دقیقه سپس پرواز، به سبب بروز نقص فنی، قصد بازگشت به فرودگاه را داشت كه تصمیم او هیچگاه به سرانجام نرسید؛ او توانسته بود از برخورد هواپیما با بلوك مسكونی شماره ۵۲ شهرك توحید تهران جلوگیری كند، اما یكی از بال های هواپیما هنگام سقوط با این ساختمان برخورد كرد و آتش گرفت.

اینگونه بود كه ایسنا خیلی زود یعنی در شب ششمین سال تولدش، به عزای دو تن از همكاران جوان خود نشست؛ محمدحسن قریب (عكاس) و اسماعیل عمرانی (خبرنگار) دو جوانی بودند كه در جریان این فاجعه از میان ایسنایی ها پر كشیدند.

حالا با گذشت ۱۳ سال از آن حادثه تلخ، در حالی ایسنا بسان جوان ۱۹ ساله ای قد علم كرده و وارد بیست سالگی میگردد كه هنوز یاد و خاطره دوستان از دست رفته اش، محمدحسن قریب و اسماعیل عمرانی كه در حادثه ای تلخ آسمانی شدند و علیرضا تلیانی، كمال حاجی پور، میلاد اسلامی و وحید سهرابی كه در جوانی چشم از این جهان فروبستند، را فراموش نكرده است.

محمد حسن قریب
محمدحسن قریب طرزه در سال ۱۳۵۷ در شهرستان «نكا» مازندران متولد شد و دوران تحصیل خودرا در مدرسه های «هفتم تیر»، «فردوسی» و «شهید بهشتی» این شهر گذراند. قریب در برنامه های مسجد محل سكونت خود، فعالیت های مداوم داشت و همزمان با تحصیل در دوره راهنمایی و دبیرستان به كارهایی مانند ساختمان سازی و كار در كوره های آجرپزی باز می پرداخت. وی علاقه خاصی به ورزش های رزمی، بدنسازی و فوتبال داشت.
وی در سال ۱۳۸۱ و سپس چندسال وقفه در تحصیل، در رشته عكاسی دانشگاه هنر (تهران) با رتبه ۳۰ بعنوان دانشجو پذیرفته شد و زندگی خودرا در خوابگاه فلسطین دانشگاه هنر و سپس آن، در خوابگاه شهید رهساز ادامه داد.
قریب فعالیت خودرا در ایسنا از تیرماه سال ۱۳۸۲ شروع كرد. وی با ثبت تصاویر دیدارهای مقام معظم رهبری با مردم و مسئولین، ثبت محرومیت های جامعه (با محرومان) و حضور در بم و زرند برای گرفتن تصاویر فجایع زلزله ی این دو شهر فعالیت حرفه ای خودرا در حوزه های مختلف عكاسی خبری ارتقاء داد. قریب در دوازدهمین جشنواره مطبوعات با كسب رتبه ی نخست در رشته ی «عكس خبری گروه نشریات» موفق به دریافت لوح افتخار و تندیس جشنواره شد.
محمدحسن قریب

1397/09/15
13:11:08
5.0 / 5
4727
تگهای خبر: جشنواره , دانشگاه‌ , زندگی , هواپیما
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴