خسارت یك میلیارد یورویی كرونا برای گردشگری

خسارت یك میلیارد یورویی كرونا برای گردشگری

به گزارش راستابلاگ درحالی كه شمار بازدیدكنندگان مقاصد گردشگری پرطرفدار اروپا به علت نگرانی ها از شیوع ویروس «كرونا» درحال كاهش است، اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام نمود صنعت توریسم طی این مدت هرماه با حدود یك میلیارد یورو خسارت روبرو شده است.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از فرانس۲۴، این اطلاعات توسط «تیری برتون» از مسئولان بازار جهانی اتحادیه اروپا عرضه شده است. «برتون» پیش تر اخطار داده بود با ادامه روند شیوع ویروس «كرونا»، صنعت توریسم هم از لحاظ اقتصادی به شدت آسیب خواهد دید.
صنعت توریسم اروپا در دو موج با خسارت مواجه شد: نخست با شیوع ویروس «كرونا» در چین و خانه نشین كردن شهروندان این كشور و سپس با شیوع این ویروس در اروپا كه سبب كم شدن مسافرت به نقاط تحت تأثیر این ویروس، لغو شدن رویدادهای بزرگ و تعطیل شدن مقاصد گردشگری مهم جهان شد.
در پاریس، موزه «لوور» روز دوشنبه به دنبال ممانعت كاركنان آن به علت نگرانی از شیوع ویروس «كرونا» برای دومین روز متوالی درهای خویش را به روی بازدیدكنندگان بسته نگه داشت.
در همین بین در ایتالیا كه گردشگری سهم ۱۳ درصدی از اقتصاد كشور را دارد، حدود ۱۷۰۰ نفر مبتلا به ویروس «كرونا» شناسایی شده است و در بعضی نقاط این كشور آمار لغو رزرو هتل ها به ۹۰ درصد هم رسیده است.



1398/12/13
13:25:36
5.0 / 5
3994
تگهای خبر: اتحادیه اروپا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳