كاهش ساعت كاری موزه های پایتخت

كاهش ساعت كاری موزه های پایتخت

به گزارش راستابلاگ مدیر اداره كل موزه ها از كاهش ساعت كاری موزه های پایتخت اطلاع داد و اظهار داشت: بر مبنای دستور استانداری، همه موزه های فعال استان تهران تا ساعت ۱۵ فعال خواهند بود.


محمدرضا كارگر در گفتگو با ایسنا اظهار نمود: با عنایت به بخشنامه استانداری تهران در خصوص كاهش ساعت كاری ادارات در پایتخت، موزه های فعال تهران هم تا ساعت ۱۵ به كار خود ادامه می دهند. بر این اساس، ساعت فروش بلیت كاخ موزه های تهران از ساعت ۹ بامداد تا ۱۴ است و كادر اداری موزه ها تا ساعت ۱۳ فعال خواهند بود.
به قول او، این دستور تا اطلاع ثانوی و بهتر شدن شرایط در تهران پایدار می باشد.
این صحبت ها در حالی مطرح می شوند كه به نظر می آید همه صحبت ها و رایزنی های انجام شده برای تعطیلی موزه های زیر نظر وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تا كنون بی جواب مانده است و سرانجام، استانداری تهران فقط توانست دستوری مجزا برای ادارات زیر نظر مدیریت خود در پایتخت صادر كند.
با بیان اولین خبرها از شیوع ویروس كرونا در كشور و ابلاغ بیانیه هایی از برخی دستگاه های فرهنگی و هنری مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تعطیلی موقت فضاهای فرهنگی و هنری، هرچند نخست برای چند ساعت اعلام گردید كه «موزه ها و اماكن تاریخی زیرنظر وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان هایی كه در معرض تهدید كرونا قرار دارند تا آخر هفته تعطیل شدند»، اما كمتر از ۱۰ ساعت بعد مسؤولان وزارتخانه تصمیم گیری نهایی برای تعطیل شدن یا نشدن موزه های زیر نظر این وزارتخانه را به «ستاد كرونا» در وزارت بهداشت محول كردند، كه البته هنوز هیچ خبری از جلسه های مبارزه با ستاد كرونا درباره فعالیت موزه ها منتشر نشده است.
این در شرایطی است كه بعضی از باستان شناسان هم در صفحه های شخصی خود در فضای مجازی درخواست كرده اند در این شرایط، جستجوهای دیرینه شناسی هم فعلا متوقف شوند.



1398/12/11
13:52:41
5.0 / 5
3855
تگهای خبر: دستگاه , صنایع , فرهنگ , گفتگو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳