دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاكید كرد

لزوم اجرای بیانیه گام دوم انقلاب در ۸ برنامه پنج ساله

لزوم اجرای بیانیه گام دوم انقلاب در ۸ برنامه پنج ساله

به گزارش راستابلاگ دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی با تاكید بر اینكه بیانیه گام دوم انقلاب یك سند پویا است، اظهار داشت: این بیانیه باید در بستر ۸ برنامه پنج ساله كشور ظرفیت سازی های اقدامی پیدا كند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، دكتر سعیدرضا عاملی در جلسه شورای مدیران و معاونین دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب یك سند پویا است و موارد فراوانی برای استخراج راهبردهای محوری برای رشد و پیشرفت را شامل می شود كه باید در بستر ۸ برنامه آینده پنج ساله كشور ظرفیت سازی های اقدامی پیدا كند. در واقع صدور این بیانیه یك نوآوری است و به شكلی جمع بندی چهل سال اول انقلاب اسلامی بعنوان گام اول انقلاب به حساب می آید.
دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی اضافه كرد: در این بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی «مدظله العالی» چندین محور را بعنوان نتایج زحمات چهار دهه ملت ایران دسته بندی می كنند.
وی با اشاره به اینكه جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ نرخ رشد ۱۰.۹۹ را به خود مختص كرده است، تصریح كرد: دشمنان انقلاب اسلامی تلاش می كنند تا دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه های مختلف را انكار كنند اما آمار و واقعیت ها چیز دیگری می گویند. گزارش اخیر «ان اس اف» كه در دسامبر ۲۰۱۹ انتشار یافته نشان داده است كه ایران به رتبه ۱۵ تولید علم ارتقاء پیدا كرده و در بین ۱۵ كشور اول از رتبه اول تولید علم در جهان برخوردار می باشد.
عاملی با اشاره به آمار رشد علمی كشور اظهار نمود: البته باید رشد اقتصادی هم به همین اندازه رشد علمی باشد. اگر ما به رشد اقتصادی دو رقمی برسیم به نقطه قدرت و قوت می رسیم كه دیگر دشمنان انقلاب گرفتار یأس و ناامیدی قطعی می شوند.
به گزارش روابط عمومی شورایعالی انقلاب فرهنگی، وی با اشاره به طرح مبحث «ایران قدرتمند» توسط رهبر حكیم انقلاب اظهار داشت: ایشان تاكید كردند كه اگر كشور قدرتمند شود دیگر دشمنی ها بر روند حركت كشور تاثیر نخواهد گذاشت.
دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی در انتها با اشاره به هدف گذاری بیانیه گام دوم برای آینده انقلاب اسلامی اضافه كرد: در این بیانیه راهبردی هدف نهایی از انقلاب اسلامی، تمدن سازی نوین اسلامی است و تحقق این هدف احتیاج به یك كار سنگین علمی و فرهنگی دارد.



1398/11/23
20:18:01
5.0 / 5
4264
تگهای خبر: فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳