آموزش پرندگان به پهپادها برای درست بال زدن

آموزش پرندگان به پهپادها برای درست بال زدن

راستابلاگ: پژوهشگران دانشگاه ˮبراونˮ(Brown) با الهام از پرندگان و حشرات، موفق به ساخت نوع جدیدی از بال برای پهپادها شده اند كه می تواند عملكرد پهپادهای كوچك را بطور شایان توجهی بهبود بخشد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از نیو اطلس، محققان نوع جدیدی از بال را به وجود آورده اند كه می تواند عملكرد پهپادهای كوچك را بطور شایان توجهی بهبود بخشد. این بال ها با الهام از پرندگان و حشرات ساخته شده است و دارای لبه های هدایت كننده است كه در واقع موجب پایداری و هدایت پذیری پهپاد در هوا می شود.
طراحی این بال جدید در واقع موجب بهبود عملكرد پهپاد در بادهای ناگهانی و تلاطم های دیگر می شود كه بطور معمول برای پهپادهای كوچك مشكل به وجود می آورد.
طراحی پژوهشگران بر خلاف سطح صاف و خمیده ای كه بال های هواپیماها دارند، دارای یك لبه تیز و مسطح است كه موجب می شود هوایی كه به بال برخورد می كند بطور ناگهانی شكافته شود. بگفته پژوهشگران، این شكاف و تفكیك جریان هوا موجب لطمه به كارآیی هواپیماهای بزرگتر می شود، اما می تواند برای هواپیماهای كوچكتر یك مزیت باشد.
اگر ترفندی برای پایداری پهپادهای كوچك در هوا وجود داشته باشد، همین جدا كردن جریان هوا در جلوی بال است كه در واقع موجب می شود كه جریان هوا بطور قابل پیش بینی به طرف پشت بال برود.
شاید جای تعجب داشته باشد كه این اتفاق موجب افزایش بازدهی پرواز در هواپیماهایی با طول بال كمتر از ۳۰ سانتی متر می شود.
برعكس، هواپیماهای بزرگتر با بال های معمولی در تماس همیشگی با یك لایه مرزی هوا عملكرد بهتری دارند، اما در هواپیماهای كوچكتر كه این لایه مرزی نرم تر است، به راحتی از بال جدا می شود و موجب كاهش میزان صعود و افزایش كشیده شدن به اطراف می شود.
در این شرایط است كه یك وزش ناگهانی باد می تواند باردیگر لایه مرزی هوا را به هم وصل كند و موجب ایجاد یك نور غیرقابل انعطاف و ناخواسته از نور یك پرواز بی ثبات شود.


پژوهشگران دانشگاه‌ راون موفق شدند بر این مشكلات فائق بیایند. ضمن اینكه اثر یك پرواز با ثبات از بهبود باتری ها و در نتیجه پرواز طولانی تر بهتر است.
"كنی بروئر" از پژوهشگران این پروژه می گوید: پهپادهای كوچك می توانند در خیلی از برنامه ها همچون پرواز در مناطق پرجمعیت بسیار مفید واقع شوند، برای اینكه آنها ذاتاً برای انسان ایمن تر هستند، اما در كار با آنها در مقیاس های كوچك مشكلاتی وجود دارد. آنها كم ثبات هستند كه این مسئله زمان پرواز بیشتر آنها را به حدود ۳۰ دقیقه محدود می كند. بدین سبب ما در مورد طراحی یك بال جدید فكر كردیم كه بتواند با این مشكلات مبارزه كند.
"متیو دی لوكا" نویسنده اصلی این مطالعه اظهار داشت: با نمونه اولیه ای كه در اختیار داریم، حدود سه ساعت پهپاد را در یك تونل باد به پرواز درآوردیم. تونل باد یك محیط ایده آل برای پرواز پهپاد است، بدین سبب ما انتظار نداریم كه به همین مدت در فضای باز پرواز كند. اما اگر نیمی از این مدت را نیز پرواز كند موفق به بیشتر از دو برابر كردن مدت پرواز پهپادهای كوچك شده است.
بگفته پژوهشگران، یك مزیت دیگر در طراحی این بال این است كه می توانند بسیار ضخیم تر و قویتر از بال های رایج كنونی باشند.
این طمطالعه در مجله Science Robotics انتشار یافته است.




منبع:

1398/11/12
21:07:58
5.0 / 5
4807
تگهای خبر: دانشگاه‌ , هواپیما
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴